mjuik skrev 2011-04-26 13:42:19 följande:
Sant, sant.
Vi har en lättviktare och ändras det får vi väl köpa en till stol. Förhoppningsvis får vi flera barn i framtiden och då måste vi ändå köpa en till stol. Så tänkte vi (eller jag snarare för mannen sa att jag fick köpa vad jag ville).
Fast tänker man inte så är det dumt att den bara går till 18 kilo.
Jag förstår vad du menar, äldsta barnet vägde 18 när hon var 7 år, kort är hon med, hon får nästan plats i en Two-way fast hon snart är 11 år. Men hon väger 29 så hon väger för mycket.
Lilltjejen som blir 4 nu i maj väger runt 19-20 kg, är inte så jättelång för sin ålder, men hon har så lång överkropp att ingen bakåtvänd stol funkar. Hon har hur bra plats för benen, men bältena kommer ut för långt ner under axlarna. Har tagit bilder på henne och mailat till NTF, och de sa att hon är för lång för att sitta bakåt, det blir för farligt. Så henne fick vi vända förra månaden. Kändes inte alls bra, men som de sa, det är farligare för henne att sitta bakåtvänd eftersom bältena kommer fram för långt ner.
Det vanligaste är att barnens ben växer i denna ålder, men på henne är det överkroppen som är lång,. Hennes överkropp är lika lång som på sin 11 åriga storasyster, men hennes ben är 35 cm kortare än storasysters.. så hon ser lite knasig ut