BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Det blir lång tid utan bilbarnstol om jag först ska skriva en skadeanmälan och skicka in, efter det vänta på svar och ett skadenummer och SEN lämna in bilbarnstolen/arna på deras kontor och efter det få ett godkännande att hämta ut en ny stol. Tokerier
Jag förstår ju att de vill att man ska lämna in den så att den inte används ändå, men jag tycker att det är helgalet att det ska ta sån tid.
Sen ville hon först att jag skulle lägga ut för stolarna, sen skicka in kvitto. Eller att jag skulle skriva i skadeanmälan (som skulle skickas hem till mig) vilka stolar det var, skicka in den och sen få en rekvisition hemskickad. Då sa jag att jag vet exakt vilka stolar jag äger och jag har inte råd att ligga ute med det just nu. Vi behöver dessutom bilstolar i stort sett varje dag och jag kör inte mina barn i de skadade.
Då skrev hon upp vilka stolar det gällde och skickade en rekvisition direkt hem. Det stod inget pris på den utan att det gällde två Britax Hi-Way.
Båda stolarna ska i ditt fall bytas ut. Påfrestningen på stolen är mkt stor även om det inte satt barn i den. I en smäll så rör sig inte stolen i luften som tex en bälesstol gör utan stolen sitter så hårt fast att spänningen och trycketr i plasten blir jättehögt.