mammatill2härligavildar skrev 2011-07-10 22:41:31 följande:
Nä inget nackstöd, mer än kudden som sitter i liksom. Ska kolla på d:) Har en kil under redan. Har en saab å jag tror d sätena är rätt skålade. Har trixat som sjutton o d går inte att få bättre lutning, om inte jag ska sitta riktigt illa i fram. Ska kika in i ditt galleri nu:)
Sonen ramlar oxå fram med huvudet, gjorde inte d i highway, å han somnar typ om vi åker till ica=) Ser att d är stor skillnade på dina bilder. När jag mätte hade jag en tumstock som jag lade mot ryggen av stolen, inne i stolen liksom. Kanske att sitsen är lite olika o gör viss skillnad för längden oxå. Upplever nog att d är lite mera tight vinkel mellan sits/ryggstöd på highway, mera vidvinkel på twoway o då kanske barnen "hasar ner" lite mer o får mera över upptill. Ja d lät konstigt, fattar ni hur ja menar??? Ska provsätta sonen i båda i morrn o se hur han sitter. E ju inte helt nöjd med fotutrymmet o sånt heller. Hmmm! Får klura på hur vi ska göra.
Vi har en saab 9-5a och visst är säterna skålade.. men vi har ingen kil eftersom dottern är 3,5 år ska hon ju sitta så rakt som möjligt.. vill inte luta stolen så mkt.
Vi har tur som bara bor 2-3 mins resväg från ica