• Cecci78

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

tinis77 skrev 2010-11-25 22:08:18 följande:
    Min son har blivit en riktig trafikpolis! Idag när vi var på väg in på dagis kom en pappa med sin treåriga son. Han stannade sin volvo 240 och öppnade framdörren, där satt barnet framåtvänd. Man såg typ luvan sticka upp.. Min äldsta son ropar högt och ljudligt: "Sitter ditt lilla barn framåt? Det är farligt att sitta framåt när man är liten." Jag tyckte att det var en aning pinsamt så jag skyndade mig in på dagis.. Vet inte om pappan hörde.
    Sonen har dessutom frågat ut de flesta av sina dagispolare om hur de sitter i bilen, svarar de framåt så får de en lektion i bilsäkerhet...
    Härligt!
  • Cecci78
    norgesessan skrev 2010-11-26 21:42:35 följande:

Oj, lycka till, säljaren....

Kostade ju runt 1000 når den var ny....Var det ens isofix på den? Det var då bara bältet? Han tror säkert att bas=isofix.

nej jag tror inte de haft den med isofix o den på bilden är ju definitivt inte isofix
  • Cecci78

Gah, när jag lämnade på dagis idag kom en bil där barnet satt i knät på föräldern i framsätet, jag ställde mig o råglodde på dem, de trodde nog jag var galen;)

• Cecci78
    Krake skrev 2010-12-20 15:47:13 följande:
    Halla, jag tror det börjar bli dags för oss att byta fran babyskydd till bilstol. Han är nu 6 manader, kan sitta ett par sekunder utan stöd, och gar snart upp till kanten pa babyskyddet.

Vi har en stol fran Römer, vet ej modellnamnet. Nu vet jag inte om den kan monteras fram- eller bakatvänd? Kan den vara i baksätet? Hoppas det gar att montera den bakatvänt sa vi inte maste köpa en ny...

Snällt om nagon vet fakta.
    Säger samma, gärna bild annars är det jättesvårt att säga. Var kommer den ifrån och hur gammal ´är den?
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!