-
Hyr brio primo från ntf..stor grön drake skrev 2011-05-19 21:53:01 följande:Vad har ni för babyskydd? Går det att vinkla det mer upprät? Tex graco logico går ju att få nästan upprätt sittande i basen om man vinklar den med reglagen (dvs helt enligt instruktionsboken)
-
Men han har skrikit som en stucken gris ända från början.. han hatar verkligen att åka bil och vagn för den delen.. han åker bara vagn om han är trött å ska sova det går inte lägga ner honom om han inte vill sova å det är samma sak med babyskyddet så jag vet egentligen inte om det blir bättre med hi.wayen..yes79 skrev 2011-05-19 22:03:04 följande:Min dotter skrek också konstant i babyskyddet sista tiden innan vi bytte till Mobin och sedan blev det mycket bättre även om hon inte älskar att åka bil.
Hon var ju äldre än din son men var ungefär i den storleken när vi bytte, mellan 7-8 kg och ca 65 cm lång och brio primon såg ju verkligen ut som den började bli trång då, det är ju en liten stol.
-
hmm det där med lutningen kommer att bli ett problem då han måste sitta bakom föraren för att dottern ska få bra benutrymme.. men vi får se..skruttplutt skrev 2011-05-19 23:05:46 följande:Vår yngsta bytte till Hi-way när hon var 3 månader. Hon var dock stadig och satt själv bara nån vecka efter det. Prova att luta den mer än vad du har till 3-åringen så blir det inte så jobbigt för honom. Storleken är det nog inget problem med.Nej hon är hemma.. vi har inte ens en dagisplats åt henne.. så det är därför vi inte riktigt kommit oss iväg och provat ut stolar ännu.. vi måste ha barnvakt åt BÅDA barnen eftersom han kan ju inte följa med då han skriker hela tiden å den stora hon springer ju omkring å hittar på bus hela tiden så en måste ju kolla henne å helst vill vi ju vara båda när vi testar stolar. Men det lutar ju mest åt tw nu iaf..Karolin86 skrev 2011-05-19 23:09:13 följande:Finesse: Som sagt så bytade jag tidigt till min son. Har du inte dottern på fsk eller något så du kan testa ha han i hi-Wayne när bara ni två ska iväg? (som jag förstod de har du väl redan en hw och tänkte köpa tw till storasyster?) i vår bil sitter hw som en smäck och får en väldigt bra lutning så de va aldrig några problem att ha en liten bebis i den lutningen :)
-
Jag kommer att ha kvar dottern så länge som möjligt i hi-wayen.. men ska ju testa ifall Hampus blir nöjdare i den än i babyskyddet.. isf byter vi direkt men annars väntar vi..Thegran skrev 2011-05-20 08:06:49 följande:
lite beslutsångest...ska åka o köpa en two way bara dom öppnar. dottern sitter i en cosmic comfort nu. lillebror som ska ha stolen efter henne föds i sept...
ska hon fortsätta åka i sin comfort tills lillebror ska ha den, eller ska jag passa på att få den ditmonterad direkt i butiken?
hur skulle ni göra? visst är den lika säker även utan de djupa sidorna?
-
här är den oxå inköpt, dock står den kvar på bh då jag inte rymde den i bilen på väg hem...Thegran skrev 2011-05-20 14:52:13 följande:
sådärja.
two wayen inköpt o monterad. dottern satt jättebra i den, så vi bytte till den direkt...cosmicen får vänta på lillebror :)
-
barnens hus hade ju riktigt bra idag.. först kostade stolen bara 1499:- sen fick man ju stämplar så jag fick ett fullt kort så nu har jag 100:- där + att dom hade nåt att man fick 50:- för varje 250:- så då har jag helt plöstligt 450:- på barnens hus som jag kan handla för
-
Det sägs iaf att hi.way tar minst plats i bilen...2barnsmor0910 skrev 2011-05-21 12:59:32 följande:Hej på er!
Vi har två barn, en på 2 år 3 månader samt en mindre på snart 9 månader.
Den store grabben fick en Britax Multi-Tech när han växte ur babyskyddet och vi har vart kanonnöjda med den stolen. Enda minuset är att den är stor, vilket betyder att vi nu inte känner för att köpa en till likadan. Vi har en Volvo V70 06a och har haft stora sonen i mitten bak och lillskrutten i babyskydd bakom passagerarsätet.
Min fråga är nu, är det någon som har en Multi-Tech och en Hi-Way på samma platser? Tanken är alltså att köpa en Hi-Way till lillskrutten som nu har lärt sig sitta stadigt och väger 7kg och sen fortsätta ha stora grabben i Multi-Techen. Sen känns det som att Hi-Wayen får ta mittenplatsen och Multi-Techen ytterplatsen. Eller?
Tacksam för svar -
Det gör inget som jag fattat det.. det står ju i hi-ways bruksanvisning att bältet ska hellre sitta lite lägre än för högt...Nikaz skrev 2011-05-21 13:54:47 följande:Vad gäller när bältet i en bakåtvänd stol "kommer ut" under barnets axlar? Är det bara att byta stol då eller gör det inget? Går inte att höja bältet mera...
-
Ska ringa till britax på måndag och höra.. det känns ju onödigt att ha en tw om man inte kan ha den tills huvudet är över kanten.. ingen jag prata med har sagt nånting alls om bältet.MammaHela skrev 2011-05-21 20:20:02 följande:Varför skriver så många att det är ok att bältena kommer ut under axlarna?
Både NFT och han Rikard sa åt mig att jag var tvungen att byta stol när jag ringde och frågade om vad jag skulle göra när bältena kom ut under dotterns axlar. -
Brio primo! Det är smalare å lättare vi har haft båda.