• Louise 77

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Hej!

Tack för en väldigt informativ sida!

Jag har tänkt köpa en bältesstol med rygg till min 4½ åring. Vi har en passat. Jag funderar på om jag ska sätta henne i framsätet då hon snart kommer att få 2 småsyskon. Jag har förstått att hon kan sitta i framsätet om airbagen är urkopplad. 

Vilken stol skulle ni rekomendera?

Tack på förhand! 

• Louise 77

Finesse,
    hon sitter framåt i den i dagsläget. Hon får plats i den ett tag till, men jag tyckte jag hade läst att hon inte ska sitta i en sådan då de väger mer än 18 kg, hon väger nästan det nu. Jag kan har fått fel information då det gäller detta iofs.

• Louise 77

Finess,
    som jag skrev så får hon plats i den ett tag till. Hennes huvud sticker inte över kanten och hon har fortfarande kvar sidoskydden. Det är främst kring detta med 18 kg som jag tänker på, att hon kanske har växt ur den pga det. Det är en akta graco köpt 06/07 (XTP tror jag).

• Louise 77

Finesse, tack för hjälpen!

norgesessan, det var en ny tanke, men kanske den bästa idén. Fast hon är inte så liten, utan normal för sin ålder och lika stor som sina vänner i samma ålder. (är XTP och cosmic samma stol?)
    Tror du att den stolen och 2 babyskydd får plats i ett baksäte? eller borde hon då kanske sitta bakåtvänd men i framsätet?

• Louise 77

Finesse, jag är kanske knäpp, men börjar sakta fatta =) Menar du bakåtvänd då i framsätet?

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!