BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Någon som hade en aning hur gammal denna stolen kan vara? Two way
Nä det är så att vi har 2 stolar, barnens farmor har denna two wayen hos sig, nu när inte sonens kusin där (och då får vi använda stolen om vi vill). Så jag tycker hellre att vi monterar in vår egen hi-way i farmors bil, istället för att vi ska montera in den two wayen i farmors bil. Så det är ju egentligen skit samma, tar ju samma tid att montera Jaja jag får iaf som jag vill, men farmor ifrågasatte när hon faktiskt har en stol hos sig, sambon berättade bara som det var!
Jag har också facebookat ut de. Blev dock lite förundrande när han sa att babyskyddet skulle bytas mot vanlig stol när huvudet nått upp till kanten.
Vi har en hi-way och den fick sonen när han var runt 4,5-5 månader.
Det funkade jättebra. Vet att jag har en bild på honom i den vid den åldern, men hittar inte den just nu! Återkommer ifall jag hittar den
Vi åker inte så långa stäcker bil, typ 40 mintuer är vanligt, men längre åker vi väldigt sällan.
I sommras åkte vi 12 mil och sonen klagade jättemycket på att han hade ont i rumpan. Han satt då i en hi-way och är också väldigt smal, så det var nog inget hull att sitta på. Är också lite intresserad ifall man kan lägga något under rumpan, de gånger man åker längre sträckor, kanske skulle mejlat bell?
Ojoj han var visst extremt snabb me att svara!
Här kommer hans svar: