BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Är det NÅGON av er som lycktas få en människa som vänt sitt barn för tidigt, att byta tillbaka stol igen?
NÅGON som fått nån annan att förstå faran?
Hur hanterar ni omgivningen som vägrar lyssna på er?
Jag blir TOKIG på all denna ilska som väller upp inom mig när vänner och bekanta och släktingar vänder sina barn för tidigt, och jag möts ju bara av agg tillbaka när jag välvilligt påpekar fakta eller ifrågasätter deras val!
Hur tusan ska jag bära mig åt för att få folk att fatta?
Eller, om det inte går, hur ska jag hantera ilskan?????
Det svåraste är enligt mig att leverera budskapet rätt. Att lyckas förmedla tillräckligt mycket info på ett vänligt sätt utan att idiotförklara den andra eller döma hennes/hans val. För känner föräldern sig attackerad och dumförklarad leder det oftast ingenvart... Jag gör mitt bästa men lyckas absolut inte så bra som jag skulle önska hela tiden... Sen måste man också inse/lära sig att man kan ge någon annan rätt info, men vad de gör med den är helt upp till dem, inte mig. Man kan inte bestämma för andra, bara för sig själv och sin egen familj. Det känns för jävligt ibland men är bara att acceptera och gå vidare...själv brukar jag då tänka på de barn som jag faktiskt har hjälpt och då känns det så bra att jag kan fortsätta kämpa!
Tänkte lägga in en bild på den familj som jag är mest stolt över, men lyckas inte få in någon bild hit nu....