• molnen

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

mina inlägg syns inte...

• molnen

Såg nu att tidningen var från 2006 .....så ett gammalt test som en kompis länkat till på FB . Har dessa stolar som blivit underkända i detta test men de är nyare än testet.

• molnen

Finesse- Var han från NTF i Umeå ? skulle vilja ha en bra föreläsare om bilstolar hit till Täfteå (men den mannen var ju inte mycket att ha)

• molnen

Finesse -Liv sitter jättebra i sin TW men vore bra och den hade stödben ,hoppas det kommer en uppföljare snart den stolen har ju funnits många år.Har en TW som är 9 år också efter barnens kusin.

• molnen
    Finesse skrev 2010-12-04 22:19:56 följande:
    Ja det är just att stödbenet som saknas och att den inte är har några sidoskydd som gör att jag inte gillar den..

Har ni den i framsätet eller baksätet?
    Vi har båda bak . Nelia i mitten och Livs TW bakom passagerarsätet ,funkar bra både i vår Masta6 och Volvo v70.
    Jag är mest rädd för viltolyckor så jag vill ha båda bak om man får i en älg genom framrutan.
  • molnen
    Finesse skrev 2010-12-05 20:50:03 följande:
    Ja.. jag vill inte heller ha nåt av barnen fram.. Ebba sitter bak i en hi-way.. men problemet är att vi kan inte ha den i mitten å sen ha en stol brevid verkar det som nu.. men som sagt på onsdag ska vi ut å testa stolar..
    Vi lånade en hiway av barnenshus (när vår akta duoflex gick sönder) och vi hade problem att montera den bra i våra bilar (fick hjälp på barnens hus) så då slutade det med att vi satte den fram.Kan man ha hiwayen i mitten och en TW bredvid ? någon som har bild på det?
  • molnen

1 och 1 är 3 -vi ha också cosmiken och den är ju även trång pga nackstödet -ta bort huvor och liknande på overallen . Till vår 2åring (normalstor) blir det trångt med ytterkläder.
    Vi har twowayen till större tjejen (en normalstor 4,5 åring 105 cm och 18kg) och hon sitter jättebra (även med overallen på till och från dagis vet att man ska ta av den men jag fuskar med det)

• molnen
    cicci85 skrev 2011-03-02 10:00:07 följande:
    I morgon öppnar Babyproffsen i Uppsala. De har billiga stolar och vagnar då  Babyland och Barnens Hus rear oxå då! Tex Adventure 599kr,  twoway 1300 kr, hiway 1800 kr. Synd att man inte ska ha nån
    Någon som vet något om Adventure ? är den bra ? vill ha den bästa bältesstolen på marknaden
  • molnen
    MammaHela skrev 2011-03-02 21:19:46 följande:
    Den ska vara väldigt hård att sitta på, enligt kvinnan på babyproffsen är den jättebra att ha som extrastol i tex mormors bil. Men inte som stol att ha jämt.

Britax kid plus ska vara en av de bättre, men tyvärr är den så bred att vi får inte plats med dem i bilen, för vi har 3 barn bak och då får de inte plats en i mitten alls.
    Tack då skippar vi det erbjudandet (har en tös som klagar vilt nät det gör ont i rumpan som hon tycker det gör i hennes two way)
  • molnen
    maggan75 skrev 2011-03-06 22:13:31 följande:
    Måste bara få skriva det här då  man blir lite "stolt"  det ska göras razzior  (heter det  så ??)  i jönköping där de ska kolla så barn under 4 år sitter i ok bilbarnstolar och bakåt vända . Det tycker jag är  jättebra  
    Va bra :) skulle önska att de kom hit också....
  • molnen
    Finesse skrev 2011-05-19 15:34:48 följande:
    Nån som haft problem med att deras barn SKRIKER i bilen? Blev det bättre när ni bytte från babyskydd till bilbarnstol?
    Vi bytte vid 4mån eftersom N. skrek konstant i babyskyddet och kunde hålla på i timmar och inget fungerad(var bara nöjd när hon fick komma ur det). Hon satt jättebra i cosmicen och gillad Dora på syrrans DVD -vad gör man inte för lite lugn och ro
  • molnen
    norgesessan skrev 2011-06-05 21:42:44 följande:
    Är den närmaste en two way med römer huvudstödet?
    Vad är det för huvudstöd ? och var köper man det ?

Har även en dotter som klagar på ont i rumpan i sin Two way ,några tips ?
  • molnen
    Finesse skrev 2011-06-05 22:41:30 följande:
    Det undrar jag med. Sitter liv fortfarande i two Way?
    Japp det gör hon =)
  • molnen
    Finesse skrev 2011-06-06 08:11:34 följande:
    Hur stor är hon nu? Vi har just köpt en Two-way till Ebba, nu när den var på kampanj..
    Hon fyller 5 i sommar. Är 108cm lång och väger 19,5kg .Hon har lång överkropp och korta ben ,än finns det lite  växtmån på TWn så vi hoppas hon kan sitta i den än ett tag. Hon klagar på både ont i rumpan (synd att TW är så lite vaddring i)och ont i benen men mamman lyssnar inte tycker hon ska åka bakåt änen om hon är den enda i hennes ålder som gör det.
  • molnen

Dottern på 5 år sitter nu i en britax two way och det kommer hon att göra ett tag till i våran bil men hon kommer gå kyrkansbarntimme under hösten och kommer då åka taxi mellan denna aktivitet och 5års(en sträcka på 150meter efter 50/30 väg). Jag litar inte på att personalen ids/kan montera in vår two way och funderar på vad jag ska köpa för bältesstol? Vill ha en mjuk att sitta i då dottern ofta klagar på ont i rumpan.Jag kan inget om bältesstolar så alla tips är välkommna

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!