BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
mina inlägg syns inte...
mina inlägg syns inte...
Nu verkar det funka :)
Såg nu att tidningen var från 2006 .....så ett gammalt test som en kompis länkat till på FB . Har dessa stolar som blivit underkända i detta test men de är nyare än testet.
Finesse- Var han från NTF i Umeå ? skulle vilja ha en bra föreläsare om bilstolar hit till Täfteå (men den mannen var ju inte mycket att ha)
Finesse -Liv sitter jättebra i sin TW men vore bra och den hade stödben ,hoppas det kommer en uppföljare snart den stolen har ju funnits många år.Har en TW som är 9 år också efter barnens kusin.
Finesse - trist
1 och 1 är 3 -vi ha också cosmiken och den är ju även trång pga nackstödet -ta bort huvor och liknande på overallen . Till vår 2åring (normalstor) blir det trångt med ytterkläder.
Vi har twowayen till större tjejen (en normalstor 4,5 åring 105 cm och 18kg) och hon sitter jättebra (även med overallen på till och från dagis vet att man ska ta av den men jag fuskar med det)
Dottern på 5 år sitter nu i en britax two way och det kommer hon att göra ett tag till i våran bil men hon kommer gå kyrkansbarntimme under hösten och kommer då åka taxi mellan denna aktivitet och 5års(en sträcka på 150meter efter 50/30 väg). Jag litar inte på att personalen ids/kan montera in vår two way och funderar på vad jag ska köpa för bältesstol? Vill ha en mjuk att sitta i då dottern ofta klagar på ont i rumpan.Jag kan inget om bältesstolar så alla tips är välkommna