BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Någon som hade en aning hur gammal denna stolen kan vara? Two way
Någon här som har den nya V70:n med två bakåtvända stolar och en framåtvänd?
Skulle vilja veta om den nya modellen är mindre eller större än den gamla modellen!?
Behöver er hjälp, ska köpa ny bil imorgon, har alltid haft volvo, är lite sugen på nån annan bil men vet inte hur många stolar man får in i de olika bilarna. (volvo är fortfarande lockande)
Så, vi har två bakåtvända och en framåtvänd, vill ha en bakåt i fram, Vilken bil ska vi ha?
www.blocket.se/goteborg/Helt_ny_Bilbarnstol___Gemini___Jet_Navy_31081858.htm&w=2
Denna är väl egentligen framåtvänd från 9 kg? En eloge att de skriver från 4 år.
Måste fråga er om råd igen, har bytt bil till en V70 igen, och har monterat in stolarna, en britax secura i fram och en two-way bakom. Problemet är att jag tycker att securan tar för stor plats och det blir jobbigt att ta honom i och ur bilen, finns det nån bilstol som är mindre och gör det lättare att ta honom i och ur!?
www.blocket.se/goteborg/Britax_Nordic_Freeway_twoways_black_grey_31264259.htm&w=2
Kan man verkligen använda denna framåt?
Vi blev påbackade igår, inte mycket men fronten på v70:n blev lite intryckt och sne, volvo har ju rätt hårda bilar. Hennes bil tog den största skadan.
Men vad tror ni om bilstolarna? Behöver vi byta ut dem?
Nu har jag bytt alla bilstolarna, istället för Secura så blev det den nya AktaGraco Belogic, istället för Two-Wayen så blev det en Hi-Way. När mellanpojken växer ur Hi-Way så säljer vi Belogicen och köper en Two-Way.
Stora pojkens KidPlus byttes till en Römer KidPlus, samma stol men en annan färg, för det blev billigare och jag slapp lägga något emellan.