• Ledilnaan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Lantani skrev 2010-11-05 18:51:25 följande:

Någon som hade en aning hur gammal denna stolen kan vara? Two way
    Min lillasyster har den stolen, med samma tyg, har för mig att den var från -03. Kolla baksidan av spännet (på fempunktsbältet)
  • Ledilnaan

Någon här som har den nya V70:n med två bakåtvända stolar och en framåtvänd?
    Skulle vilja veta om den nya modellen är mindre eller större än den gamla modellen!?

• Ledilnaan

Behöver er hjälp, ska köpa ny bil imorgon, har alltid haft volvo, är lite sugen på nån annan bil men vet inte hur många stolar man får in i de olika bilarna. (volvo är fortfarande lockande)
    Så, vi har två bakåtvända och en framåtvänd, vill ha en bakåt i fram, Vilken bil ska vi ha?

• Ledilnaan

Måste fråga er om råd igen, har bytt bil till en V70 igen, och har monterat in stolarna, en britax secura i fram och en two-way bakom. Problemet är att jag tycker att securan tar för stor plats och det blir jobbigt att ta honom i och ur bilen, finns det nån bilstol som är mindre och gör det lättare att ta honom i och ur!?

• Ledilnaan

Vi blev påbackade igår, inte mycket men fronten på v70:n blev lite intryckt och sne, volvo har ju rätt hårda bilar. Hennes bil tog den största skadan.
    Men vad tror ni om bilstolarna? Behöver vi byta ut dem?

• Ledilnaan
    Joico skrev 2010-12-19 10:49:44 följande:
    Nej
    Ledilnaan skrev 2010-12-19 08:26:38 följande:
    Vi blev påbackade igår, inte mycket men fronten på v70:n blev lite intryckt och sne, volvo har ju rätt hårda bilar. Hennes bil tog den största skadan.
    Men vad tror ni om bilstolarna? Behöver vi byta ut dem?
    Stod ni still?
    Ja, vi stod still, jag hade bromsen nertryckt hela tiden.
  • Ledilnaan

Nu har jag bytt alla bilstolarna, istället för Secura så blev det den nya AktaGraco Belogic, istället för Two-Wayen så blev det en Hi-Way. När mellanpojken växer ur Hi-Way så säljer vi Belogicen och köper en Two-Way.
    Stora pojkens KidPlus byttes till en Römer KidPlus, samma stol men en annan färg, för det blev billigare och jag slapp lägga något emellan.

• Ledilnaan
    Finesse skrev 2010-12-23 15:35:39 följande:
    ohhh my.. ska inte gå ut med nånting egentligen just nu.. men ett visst företag gillar inte att jag skrivit "dumheter" om dom här på fl.. det är ren sanning jag skrivit inget påhitt.. men nu har jag fått ett mail av dom (på min privata mail!) att dom har polisanmält mig.. hur långt kan det gå? vad kan hända? allt jag skrivit är ren sanning..

kommer inte skriva å klaga nånting mer här på fl om nånting tror jag om dom kan göra så..
    Nu blev jag nyfiken, kan du inte inboxa och skriva vilket företag det är? Har du skrivit om dem i denna tråden? Är det de som säljer framåtvända bilstolar?
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!