HWR skrev 2010-11-10 10:05:45 följande:
Lite sent svar här! Jag har varit hundvakt åt mina föräldrar i veckan :) Men nu är vi hemma igen.
Det enda jag kan komma på sådär på rak arm som tyckte var riktigt vidrigt under förra graviditeten var kaffe! Jag som annars dricker kaffe hela dagarna kunde inte ens se en kopp! Latte med smak gick bra :) Och avokado äcklades jag av..jag tyckte det smakade ruttet.. Hmm..vad annars..jag minns mer saker som jag blev otroligt sugen på! Som kolhydrater i alla dess former :) Pasta, pasta pasta..bröd, bullar. Crepes hade jag nåt skumt sug efter (jobbade på restaurang där vi hade crepes..jag åt det vaarje dag!). Blodigt kött, vilket man inte fick äta, suktade jag efter också. Men jag hade ganska lågt blodvärde, så det var kanske därför :)
Ja, usch..dessa trappor! Min tjej kan ju inte gå än..så det blir att släpa upp henne, vagnen och kassar, man handlar ju rätt ofta :)
Jag har funderat lite löst på en babytravel syskonvagn. Då kan man ha båda sitt-och liggdel och dem går att vända både fram-och bak. Men det är ju ett tag kvar. Har ni några funderingar på vagn?
Jag tror att vi kommer ha våran tjej hemma tills hon är två år..så då har jag båda barnen hemma i 6 månader. Det kommer bli tufft..men det känns ändå mest rätt så för oss. Vi hade planer på att skola in henne runt 18 månader, men nu kommer ju nästa barn då..och vi vill inte skola in henne då, så att hon känner sig undan skuffad. Innan dess tror jag inte att hon kommer vara redo.. Men vi ska ändå sätta henne i kö nu, ifall att hon känns redo tidigare, kanske runt 16 månader. Så vi får se hur det blir :)
Kommer din dotter gå varje dag? Får ni 15 timmar sen när nästa barn kommer?
Du jobbar nu? Jag kommer vara föräldraledig till nästa barn..ja, och fortsätta då förståss :) Mina dagar kommer räcka preciiis, om jag blandar med lägstanivå-dagarna.
Lidingö är fint :) Men vi bor så långt ut på ön! Och så har jag inget körkort :S Har aldrig tagit mig för att fixa det! Måste nästan göra det nu!! För det finns ingen chans att jag kommer på Lidingöbanan med en syskonvagn..man får ju knappt plats med en enkelvagn..hemska leksakståg!
Har du fått tid för inskrivning nu? :)
Hehe..kul med crepsen..Det har jag aldrig hört om:)
Jo,Baby travel pratade min sambo om att den skulle vara bra.Det kanske blir den för oss också. Åh tänk när man ska på bussar och sånt..gahh.. hoppas man får plats.
Vi har körkort båda två men ingen bil. Det är ju så fasligt dyrt. Men körkort är alltid bra att ha. Jag övningskörde faktiskt under förra graviditeten. Dock fick jag göra ett hopp där efter födseln så när hon var ett halvår blev jag kvar. Så himla skönt att ha när man väl har bil då..
gah.. Nu glömde jag ringa MVC idag som jag skulle göra. Hade du fått tid?
Vad skönt för dig att vara mammaledig tills nästa kommer. Här har jag inget jobb än..men ska på arbetsintervju på måndag som receptionist som jag pluggat till nu detta halvår sen lilla började dagis.
Så hoppas man får jobbet...och hoppas man inte börjar må illa nu bara..
Fan är så nervös för det! Tänk om man spyr under intervjun eller nått och råkar avslöja sig.. Jag tänekr ju inte tala om att jag är gravid heller. Nä.hoppas det dröjer länge innan illamåendet kommer..
Min dotter kommer gå på dagis . Känns som att hon behöver den stimulansen och nu har hon vanan inne och trivs jättebra där. Men beror på hur det känns sen. Hur mycket man orkar med och så. Men nu är hon väldigt intensiv i alla fall och vill ha sysselsättning hela tiden såklart:)
Hur är din lilla?