plopp76 skrev 2014-12-16 17:09:25 följande:
Hej Spöket!
Idag fick vi veta att det är pojkar vi väntar, så roligt! Nu behöver vi "bara" komma på 2 namn :)
Vi har kommit fram till att andranamnen blir Erik och Wilhelm. Så ena tvillingen får Erik som andranamn och den andra får Wilhelm, det är släktnamn från båda sida så det känns fint!
Men tilltalsnamn då? Vora favoriter just nu (vilket har svängt lite fram och tillbaka) är Charlie och Lucas. Vi kikade i din lista på namn och andra namn vi gillade av dem är:
Elias, Axel, Viktor och Alexander.
Just nu så är det ju då Charlie Erik och Lucas Wilhelm. För jag vet inte om Charlie Wilhelm och Lucas Erik ligger lika bra i munnen?
Har du några andra bra tips på hur man kan hitta bra kombinationer med de namn som blir andranamn? Tack för all input!
Hej!
Jag tycker nog tvärtom - att Charlie Wilhelm och Lucas Erik ligger bättre i munnen. Men det är bara en smaksak.
Tänk på hur det låter ihop med ert efternamn också.
Ni har inte funderat på Wilhelm och Erik som tilltalsnamn? De låter stiliga och passar bra ihop. Bland förslagen så skulle jag undvika kombinationen Axel & Alexander för det blir lite av en tungvrickare. Kanske även kombinationen Alexander & Lucas ifall man inte vill höra skämt om Kalle Anka. Tycker att alla era förslag är bra, men är personligen inte så förtjust i Charlie. Tycker inte att det låter lika seriöst som övriga namn, mer barnsligt än vuxet.
Min absoluta favoritkombo vore:
Axel & Erik