Aaalexandra skrev 2011-07-22 21:59:37 följande:
Å vad kul med en till som är förtjust i namn! Jag älskar namn och helst ovanliga :) Jag har en dotter som heter Noelia, vilka typ av namn skulle man kunna ha på syskon?
Exempel på tjejnamn som är favoriter är lite blandat; Stella, Leona, Joline, Vilda, Mio Elliot, Tilly, Liv, Eira
Killnamn; Ossian, Dante,Vidar, Milo, Emilio, Leon, Vilde, Teo, Caspian, Silas, Theodor
Jag och sambon har dock väldigt olika smak han gillar mer; Kajsa, Cornelia, Felicia, Feliz.
Problemet för mig är att jag tycker att väldigt få namn (och framförallt de som ja tycker om) passar med Noelia och är inte säker på vilka typ av namn som gör det.
Jag gillar helst inte äldre namn (vissa undantag) som ex Astrid, Ingrid, Hjalmar osv
Jag gillar heller inte enkla namn som du kallar det (vanliga) som Simon, Linus, Elin, Linnea, Emma osv då jag tycker dessa är tråkiga. (Hoppas ingen tar illa upp då smaken är som baken ;) ).
Spontat så tycker jag att n ska stryka namn som Cornelia som har samma ändelse som Noelia. Det blir lite too much. Namnen konkurrerar med varandra.