Leonike skrev 2010-10-29 20:50:23 följande:
Åhhh va roligt!! Jag älskar också namn.
Nu har vi fått barn detta året men vi hade svårt att komma på ett pojknamn, efter många listor och diskussioner kom vi fram till ett pojknamn vi båda kände var kanon och passade bådas tycke och smak. (Om än ganska vanligt men man kan inte få allt!) Det blev en pojke med
Eftersom det var så himla svårt med killnamn denna gången skulle de inte vara helt fel att ha några på lager, så bara för att de är kul skulle jag vilja ha förslag på pojknamn som jag kan skriva på min lista.
Det svåra är min sambo, jag har ganska många jag gillar men han ratar alla. Typ Erik som jag tycker är väldigt fint kan han bara inte med och så fortsätter det i oändlighet...Jag gillar namn typ Wilhelm, Valter, Arvid, Erik, Justus, Valdemar, Sixten, Valentin, Edvard och dylikt. Det får gärna vara svenska namn, men lite spännande och annorlunda från tex latin och sånt och som fungerar i sverige skulle vara kul att få förslag på. Inga uttalat (Usa) anglosaxiska namn bara, du vet typen.
Min sambo har dille på kunganamn och vi har plöjt genom de vanligaste men det kanske finns några andra fina?
Här hittar du en regentlista på alla svenska kungar sedan 900-talet (ifall ni skulle ha missat någon):
http://svenskaregenter.se/
Hur kan man inte gilla Erik!?
Det är ju det optimala pojknamnet. Passar genom hela livet, och det blir aldrig omodernt.
Vad tycker ni om t.ex. August... eller Amadeus/Amandus/Mandus?