Inlägg från: A Lungren |Visa alla inlägg
  • A Lungren

Spökes namn(t)råd

Hej spöke! För 3 veckor sedan så fick vi en liten son, dock så har han inget namn ännu då vi inte hittar något som känns rätt för oss båda föräldrar. Han har en storasyster på snart 2 år som heter Thuva så namnen måste passa ihop :) Hoppas att du har några fina förslag åt oss! Barnet kan ju inte heta Mini hela livet ;)

• A Lungren

Vaddå, uppskattar inte vuxna män att bli kallade för Mini :D Åh, jag tycker om Vide och hade med det på min lista över namn men sambon tvärvägrar mina förslag.. Önskar att sonen kunde få ett kort, gärna nordiskt namn som inte låter så hårt.. :P Sambon röstar för Gustaf och Alfred, jag är tveksam då jag inte tycker om smeknamnen till Gustaf samt att Alfred kan låta lite roligt med tanke på att sambon heter Emil ;)

• A Lungren

Du har inga fler förslag? De veliga föräldrarna hittade ingen favorit.. Förutom Vide som jag aldrig kommer att få igenom ;)

• A Lungren

Ja, helst nordiskt :) Sixten heter en utav våra fiskar ;) Birk är lite gulligt Joar gillar jag inte alls :P

• A Lungren

Spöke tack för alla förslag :) Men jag fick tillslut ge mig, blev inte ens ett nordiskt namn. Den lille pojken heter nu Alfred och jag får bestämma över min sambos frisyr resten utav livet ;) Så Alfred Arne Emil fick det bli :)

Svar på tråden Spökes namn(t)råd