Inlägg från: gröna L |Visa alla inlägg
  • gröna L

Spökes namn(t)råd

Åh spöke vilken fantastisk tråd! Jag har läst HELA under de senaste dagarna, mycket intressant! Och ganska tidsödande

Jag läste för flera år sen en bok om en Alberte. Jag har sen dess haft en liten grej för kvinnonamn som slutar på (uttalade) e. Har du några på lut som du vill dela med dig av?

• gröna L

Men hoppsan, nu ballade det här ur. Nytt försök: jag surfar via mobilappen, och då kan man inte se alternativen i omröstbingstrådarna (och inte heller rösta). Jag tycker ofta dina listor låter så himla intressanta, så det är så tråkigt att inte kunna se dem! Skulle du kunna tänka dig att skriva ut listorna i själva inlägget också i fortsättningen, så vi mobilanvändande namnjunkies kan få ta del av dem?

• gröna L

Tack snälla för listan! Jag gillar mest de lite längre och mjukare. Tyvärr får jag nästan säga, för de kan ofta tas för franska namn med stumma e. Gillar tex Simone, men tror det ofta blir med stumt e. Gillar även Adeline, samma problem där

• gröna L

Hej Spöke! Om ungefär en månad kommer vårt andra barn och min karl tycker det räcker att ha ett flicknamn och ett pojknamn på listan, men det tycker inte jag! Kan du ge lite feedback på de namn vi överväger och komma med något mer förslag? Vi är överens om Hilda och Henning, sen gillar jag även bland annat Flora och Ebbe skarpt, men får inte medhåll av mannen där tyvärr! Blivande storebror heter Alfred. Att det matchar är inte viktigt, men det får inte vara besvärligt att säga ihop, eller vara FÖR lika.

• gröna L

Tack snälla Spöke för dina synpunkter och förslag angående lillasyster/-bror Henning eller Hilda! Det var flera av namnen du föreslog som föll mig i smaken, bland annat propagerade jag för Eskil till mannen. Inte framgångsrikt dock, men det gjorde just ingenting, eftersom det visade sig vara en flicka i magen, som dessutom passar utmärkt att heta Hilda! Så nu sitter jag på bb och ammar en 26 timmar gammal Hilda

• gröna L

Hej! Jag väntar barn och är beräknad till årets längsta dag, 21/6! Därav började jag fundera på namn med betydelsen ljus eller nåt liknande. Har du några förslag?

• gröna L

Tack! Det var lite olika sorters namn, kanske nåt av dem kan vara med någonstans

Svar på tråden Spökes namn(t)råd