Inlägg från: Palma |Visa alla inlägg
  • Palma

Spökes namn(t)råd

Vad ska Sunes bror eller syster heta? Vi har ett förslag vi gillar, Maj, men sedan är det stopp. Kom jättegärna med förslag!

• Palma

Sune är 4 nu. Jo, tiden går fort! Nils, Allan, Sixten och Harry skriverier jag upp på listan. Tror jag hade dem på Sunes namnlista med :) Fast jag tror att det är en liten Maj. Vi bör väl ha lite pojknamn med på listan. Vad tycker du om Mary?

• Palma

Joo, isåfall uttalar vi det Märy. Kanske tom stavar det så? Min farmors granne hette Märy. Vi gick alltid dit och fick saft och bullar när vi var små. Fast jag kom just på att min mans chef heter Mary, så han kanske inte kommer att gilla förslaget. Nä, Maj, blir bättre.

• Palma

Märta är fint, men för vanligt. Om du förstår. Det ska vara som Sune. Ett helt vanligt ovanligt namn. Som Maj. Sune och Maj. Sune och Allan. Sixten är nog också för vanligt. Sune och Bo?

• Palma

Spöke, Sune får en lillebror och jag får nu kasta listan med alla fina flicknamn :(

Men vad tycker du om dessa:
    Sune och Henry
    Sune och Frans
    Sune och Julian
    Sune och Allan

Vill verkligen veta vad du tycker!

• Palma

Alltså, ett förtydligande; ingen ledsen smiley för att det blir en lillebror! Bara det att jag hade så många fina flicknamn på min lista ;)

• Palma

Nu är lillebror snart här. Namnångesten ökar...
    Vad tycker du om Sune och Vilgot?
    Kom gärna med fler förslag på vad Sunes lillebror kan heta. Behöver hjälp!

• Palma

Hej Spöke! Nu är Sunes lillebror här och ja, namnförslagen har varit många på slutet hade vi tre finalister som testades och diskuterades; Björn, Peter och så vinnarnamnet Svante!
    Svante är kanske inte riktigt så ovanligt på bebisar idag som jag skulle velat och det är alldeles för matchigt med Sune egentligen. Men, vad gör man? Det är ju en Svante!
    Tänkte bara tacka för hjälpen, gillar din tråd massor!!

Svar på tråden Spökes namn(t)råd