Inlägg från: Sockerbullen |Visa alla inlägg
  • Sockerbullen

Spökes namn(t)råd

Hej!

Jag har fått hjälp av dig ang namnförslag flera gånger och jag tycker du har så intressanta åsikter och mycket kunskap. Har nu snubblat över namnet Odin, Vad säger det namnet dig? är det för ovanligt? konstigt? fint? systrarna heter Elly och Lova.  

• Sockerbullen

Tack för din inblick gällande Odin, jag tycket nog det är ett fint namn men känner att det är på gränsen för ovanligt för mig! Så svårt med namn som passar till systrarna då maken i princip inte gillar några korta pojknamn förutom ja typ Odin och Arn, inte riktigt min stil, jag gillar dock Loke och Ebbe, men det gillas inte heller av maken, så svårt:-/

• Sockerbullen
    spöke skrev 2013-01-11 14:21:54 följande:
    Måste det vara kort då?
    Jag tycker det är snyggt att blanda långa och korta namn. Ger bra rytm.
    Nej jag tycker även långa namn kan funka bra, känns bara som att de lite tuffare namnen oftast är korta, annars gillar jag Benjamin, william och Teodor mycket. men inte ens gällande långa namn kan vi komma överens. 
  • Sockerbullen

Tänkte höra lite vad du säger om namnet Vilde! Jag vet ju att man jan heta det :) och jag tycker egentligen att det är jättefint, det är dessutom ett av de få namnen som min man gillar, men.. Så tänker jag på ordet Vilde, det stör mig lite, borde kanske inte göra det men.. Vad tror du, hur tänker andra på namnet?

• Sockerbullen

Hej Spöke!

Nu har jag i flera månader plågat mig själv i denna namndjungel, vi har två tjejer som heter Elly och Lova, nu om några veckor kommer lillebror. Jag har försökt med de flesta namnen men mannen är så svår, han gillar typ inga namn :-/ 
    Jag har även tidigare frågat dig om en massa olika namn och fått jättebra råd från dig men mannen är så svår. Nu har han kommit med ett förslag, som jag funderar på, jag är säker på att jag gillar namnet, men vad tycker du, passar det, både i tiden och ihop med systrarna? namnet är Astor! 

Om jag hade fått välja helt själv hade jag valt, Ebbe, Loke eller Sixten. 

Tack för en bra tråd! 

• Sockerbullen
    spöke skrev 2013-03-28 09:18:11 följande:
    Hej! Jag gillar Astor. Och jag tycker det funkar finfint med Elly och Lova.

Andra liknande namn: Assar, Mandor, Tor
    Tack för din åsikt, jag gillar namnet mer och mer, det känns som det är ett namn som man kanske behöver vänja sig vid lite, funderar på hur omgivningen kan tänkas reagera, om det är lätt att det blir feluttalat, fula smeknamn? är det för ovanligt så man uppfattar det som "konstigt" och så funderar jag även på om det kommer bli vanligare? vad tror du? 
  • Sockerbullen

Tack spöke :) Nu återstår bara att se om det är en Astor som tittar ut, jag återkommer om ca 6 veckor :)

• Sockerbullen

Tack snälla spöke för all fin hjälp, igår föddes vår son, det stod mellan Astor eller Vide, efter lottning fick han namnet Vide tillslut, känns helt rätt :)

• Sockerbullen

En bekants söner heter Olle och Petter!! Tycker jag passar fint :) och mina bröder heter Olle och David, låter oxå bra!

Svar på tråden Spökes namn(t)råd