Spökes namn(t)råd
Favoritar :)
Favoritar :)
Hej! Det här är verkligen den bästa namntråden, den enda man behöver!
Vi har en Edith som ska bli storasyster i maj. Skulle bli jätteglad för lite namnförslag från dig! Vi har några namn som vi diskuterar men inget som vi båda är helt överens om eller som känns helt rätt (än). Några är t ex Albert, Frank, Folke, Nils, Olle, Majlis, Beata, Asta, Anna, Viola, Doris, Ida. Jag gillar även dubbelnamn, såg några du tipsade om i ett inlägg ovan som var fina.
Vi vill att det ska passa ihop med Edith (men måste inte nödvändigtvis vara från samma tidsepok eller vad man ska säga, mer att namnen är lätta att uttala ihop) och helst inte ett namn till på E (efternamnet börjat också på E).
Vad tycker du om de namn som vi hittills kommit på, passar de ihop med Edith och har du några fler förslag? Skulle vara roligt att ha lite fler att välja bland :)
Tack på förhand!
Tusen tack för din input och för fler namntips! Tror att jag och min man nog börjar enas om pojknamnet nu, eller rättare sagt, det står mellan två av de som jag nämnde. Flicknamn däremot är fortfarande svårt. Jag är mest inne på Viola, Beata, Majlis eller Doris och min man gillar Ida. Rut och Ingrid gillar jag också, även några till av förslagen men som är "upptagna" redan. Lillian kom med på listan idag, ska känna på det lite!
Hej igen. Jag skrev här för ett tag sen ang namnförslag till Ediths lillebror eller lillasyster. Det blev en liten bror och även om vi var inne på Frank, Albert m fl så känns det som det lutar åt att han är en liten Bo (gillar även Bosse så det gör inget om han blir kallad även det). Tänkte höra om du har någon fakta om namnet?
Tack på förhand!
Tack! :)