Inlägg från: Rainbow Dash |Visa alla inlägg
  • Rainbow Dash

Spökes namn(t)råd

OK vi behöver hjälp. Väntar barn nr 3. Har två flickor sen tidigare och de har båda korta namn som börjar med vokaler. Vill undvika det med nr 3 så att det inte blir tripp trapp trull. Det ska även vara ett namn som funkar både på finska och engelska. Namn med CH går då bort, åäö likaså och en del andra kombinationer. Det behöver dock inte vara något internationellt namn som sådant men ska funka på alla tre språk. Vi har ett engelskklingande efternamn om det har någon betydelse. Om namnet är vanligt eller ej spelar ingen större roll, dock påverkar det lite har jag märkt då ett av barnen har ett populärt namn just nu och om två av tre får det känns det lite fel också.

Om det blir en pojke ska han heta Harry.  

Flicknamn jag gillar som ej kan användas
    Stina- heter barnens kusin
    Charlie- funkar ej i Finland
     Idun- funkar ej på engelska
    Lumi- gillar inte hur det blir på svenska Luumi, ska uttalas med finskt u- Lomi.

Starkaste kandidaterna just nu
    Tilda - lite för vanligt kanske
    Ines - varning för tripp trapp trull
    Nikki - känns ej helt rätt 

Har du något annat som kanske skulle passa oss? Har följt din tråd i en evighet och tycker du är duktig så, hit me! 

• Rainbow Dash

Tack, många fina namn och precis i min smak. Flera hade vi redan tagit upp men kul med fler i samma anda. Hoppas det blir en kille för då har vi inga problem men blir det en liten tjej har vi nu än fler alternativ.

• Rainbow Dash

Nu har vi fått en lite Hilda. Tack så mycket för hjälpen! Tyvärr blev det aldrig någon Harry för oss, hoppas någon annan vi känner tar det snart, det är så fint.

Svar på tråden Spökes namn(t)råd