Inlägg från: Vulpecula |Visa alla inlägg
  • Vulpecula

Spökes namn(t)råd

jackyyouknow skrev 2013-02-06 14:12:19 följande:
    Hej igen spöke!
    Har hört att man kan heta Tequila nu... Vet inte om det är ett tjej eller pojk - namn. Vet du?
    Jag är inget spöke men svarar ändå, för jag blev nyfiken på hur många Tequilor det finns ...

Det finns 5 kvinnor som har förnamnet Tequila. Av dessa har 0 namnet Tequila som tilltalsnamn.
    Det finns ingen man som har namnet Tequila som förnamn.

Så det får nog ses som flicknamn.

Min blogg om namn: olympiasoliver.blogspot.com
  • Vulpecula
    Kim J skrev 2013-03-27 08:06:25 följande:
    Jag skulle behöva hjälp med fransk-klingande namn som ska passa ihop med en liten Estelle!
    Jag hörde ett namn för någon vecka sedan på ett Lekland och tänkte "det ska jag komma ihåg" men nu är det helt bortglömt ;)

Främst flicknamn men gärna ett par pojknamn om du har på lager :)

Å, detta är visserligen spökes tråd, men låt mig rekommendera Angelie (ann-she-LII), som jag häromdan tänkte skulle vara så fint som syster till just en Estelle!
  • Vulpecula

Spöke får ursäkta, men jag tycker just sådant är så intressant att undersöka att jag lade upp en popularitetskurva för dessa tre på min namnblogg: http://olympiasoliver.blogspot.se/2013/05/elsa-alice-elise.html

Kortfattat så var både Elsa och Alice som störst omkring 1910, men populära flera årtionden före och efter också. Elise var mer jämnvanligt under en längre period, från 1870 till 1930 ungefär. Och så är de förstås väldigt på modet just nu också. ;)

Svar på tråden Spökes namn(t)råd