Inlägg från: Betty86 |Visa alla inlägg
  • Betty86

Spökes namn(t)råd

Hej Spöke!

Vi ska få barn nummer 2 i maj. Gillar de vanliga men ändå inte så frekventa namnen. Sonen heter Sebastian vilket inte är ett konstigt namn men det är inte många som heter det nu. Så tips på liknande namn av bägge könen mottages tacksamt.

Felicia är det enda jag har i huvudet just nu, så kanske du kan se min tankebana lite..
    Tack på förhand!     

• Betty86
    spöke skrev 2013-03-05 10:41:39 följande:
    Hej! Solig

Vad tycker du om...?

Tobias Julius Mattias Elias Gabriel Joakim/Joachim Emanuel Nikolai Viktor Andreas Felix Simon Christoffer

Evelina Amanda Emelie Miranda Joanna Rebecka Sofia Josefin Matilda Alexandra Isabelle Carolina Natalie

Gabriel och Miranda var nya favoriter, de andra gillar jag faktiskt med, men de namn jag kunnat tänka mig är redan "tagna" av vänner och deras barn, och det känns inte så skoj.
    Men inser ju att du är helt inne på rätt linje, har du fler förslag så får du gärna bomba på :D  
  • Betty86
    spöke skrev 2013-03-05 11:58:29 följande:

Jesper Patrik Amandus Rikard Benjamin Kasper/Casper Mikael Marcus Amadeus Johannes Alfons Teodor Daniel Samuel Vincent Martin Hampus Justus David Joel Malkolm Nicholas Robert Sakarias Tomas Valentin Vilhelm

Amelia Charlotte Cornelia Annabelle Louise Leonora Petronella Johanna Laura Alicia Gabriella Andrea Mikaela Victoria Erika Cecilia Elina Simone Melissa Filippa Isadora Madeleine Daniella Isabella Helena Martina Angelina Nicolina Lovisa Ellinor Esmeralda Sofie Claudia Emilia Caroline Maria Angelica Bianca Camilla

Tack!!
    Dessa namn har jag som favoriter (sambon lär rata några):

Jesper, Kasper, Gabriel
    Miranda, Felicia, Angelina, Elina

Hur tycker du dom "klär" ihop med Sebastian?     
  • Betty86

Hej Spöke! Skulle behöva namnförslag till lillebror. Storasyskon heter Miranda och Sebastian. Vill helst ej ha uppåtgående namn men ej heller "konstiga"/annorlunda namn.

Tack på förhand ????

• Betty86
    spöke skrev 2014-12-10 16:10:34 följande:

Jag tänker att du/ni gillar lite längre namn, med tanke på vad storasyskonen heter... så här kommer lite sådana förslag:

Theodor Elias Samuel Tobias Alexander Julius Emanuel Gabriel Andreas Leonard Nikolai

Tack för svar. Att namnen ska vara långa är vi inte noga med, dock ej två-staviga.

Tyvärr var det inga namn som föll min kräsna sambo i smaken. Jag själv gillade namnen Alexander, Gabriel och Samuel. Även Jesper och Lukas är namn jag gillar. Har du fler namn i samma anda så tar jag tacksamt emot förslag
Svar på tråden Spökes namn(t)råd