Inlägg från: bibo |Visa alla inlägg
  • bibo

Spökes namn(t)råd

OM vi får en dotter ska hon heta Isola, Desideria (efter min gammelmormor) 

Vill hitta ett pojknamn som passar, utifall att det blir en pojk nu och en flicka nästa. Min sambos farfar hette Gösta, han tycker inte alls att det är fint men jag vill ha med det som mellannamn då jag tycker att man ska plocka från familjen. 

Har du något förslag på pojknamn som funkar med Gösta och Isola? :)  

• bibo

Från 20 - 70 talet känns det som att det är ungefär samma pojknamn.. Lite tråkigt skulle vilja ha mer pojknamn från 20, 30 talet :)

• bibo

Jag vill bara säga att jag läste Idalia med långt a inte som två namn. Tycker det var super fint :)

• bibo

Saknar dina inlägg Spöket! Letar febrilt efter ett pojknamn och bara ÄLSKAR denna tråd :)

Just nu är vi inne på Spencer eller Noel, men sambon som bara tycker om theodor/Theo är svår övertalad :(

• bibo

Fler pojknamn Spöket! Jag och sambon kan bara inte enas om ett pojknamn.

Kan du inte slänga in lite olika förslag på random :) 

• bibo

Underbart!! Skickar listan till sambon och har fetmarkerat det jag tycker om så får han göra samma sak :)

TUSEN TACK!!!!!!!! 

• bibo

Hej, 

Igår var vi på RUL och fick veta att vi väntar en pojk. Vilket ställde till det för vi var hundra på en flicka och hade namnet bestämt. Bianca.

Isola heter storasyster, jag gillar Frank men inte min sambo.

Gärna ett hårdare namn som kontrast till Isola.

Tacksam för inspiration!

• bibo

Kul, tack så mycket!

Jag gillade Edgar och Valter. Min sambo är dock inne på mer "vanliga" namn han gillar Theo.

• bibo

Tänkte tipsa om en app som heter NAMNA som man kan slumpa namn och sedan göra listor. Tydligen kan man tävla också, jag ska testa den nu =)

Svar på tråden Spökes namn(t)råd