Inlägg från: L86 |Visa alla inlägg
  • L86

Spökes namn(t)råd

Väntar förmodligen en liten kille och tycker att det är så svårt med namn! Gillar bland annat namn på V och gärna inte de vanligaste. Vad tycker du om Vilton? Har du kanske fler förslag? Glad

• L86

Hej spöke! Nu är det dags för vilton att få ett syskon. Vi vet inte kön än och det står helt still på namnfronten. Jag gillar bland annat Ted, Melker och Elmer men får nej från sambon som tyvärr inte kommer med några egna förslag. Sambon gillar namnet Albin men tycker inte att det känns helt 100. När det gäller tjejnamn gillar vi Ellen och även Vilma, men det tycker jag låter för likt vilton. Namn som innehåller ett V tycker jag passar bra ihop med vilton. Då har vi pratat om Melvin, Alvin, Elvira och Alva. Men mycket är taget och inget känns helt rätt. :) Några förslag till oss? Vi vill helst inte att barnet ska dela namnet med flera stycken i tex förskolan, så dom i absoluta toppen går nog bort.

• L86

Vi har fått veta att vi väntar en flicka. Tankarna går kring Ellen, Elsie och Ellie. Tankar? Fler förslag i liknande stil? :)

Svar på tråden Spökes namn(t)råd