Inlägg från: cariny |Visa alla inlägg
  • cariny

Spökes namn(t)råd

Åh, bra tråd.

Jag väntar en bebis om ca sex veckor. Har sen tidigare en Ellen.

Undrar vad du tycker om dessa namn och om du kan hjälpa till?

December (flicka)

Bo eller Sixten (pojke)

Det är helt enkelt tjejnamn som jag funderar på. Jag älskar December, men folk verkar tycka jag är en idiot om jag låter min dotter heta det... Så kommentar? Eller annat förslag?

• cariny

Jag räknar förstås med att det kan bli något i stil med Dessi. Essi, Debbie känns helt okej. Pappan gillar det också. Mest alla vänner som varit negativa...

Det faller ju lite förstås om det intw blir just i December... Så jag behöver en backup av flera skäl!

spöke skrev 2012-11-12 13:41:08 följande:
    PS. Blir det December även om hen kommer redan i november eller väntar till januari?

• cariny
    spöke skrev 2012-11-12 14:32:27 följande:
    Vilken typ av namn kan du tänka dig då?

Jag gillar typ namn med S i... Mjuka, vackra namn som helst inte ska vara populärast... Wah, jag vet inte. Ester är fint och Marianne känns coolt, men de är upptagna. Sofia är fint men för vanligt. Lo gillar vi men det är så kort...

Det ska ju inte vara för likt Ellen heller...
  • cariny
    spöke skrev 2012-11-13 10:03:39 följande:
    Mjuka namn med S:
    Lovisa
    Lovis
    Sally
    Ines
    Josefin(e)
    Agnes
    Esmeralda
    Selma
    Silja
    Sissela

Sally och Selma gillar jag bästav dessa. Blir det inte mycket L om man säger tex: Ellen och Selma?

Agnes är fint också, det heter Ellen i andranamn... Ellen Agnes Maria.

Esmeralda är bra, det är typ den ovanlighetstypen jag skulle gilla. Men det känns lite präktigt på nåt sätt? Jag är så kräsen:(
  • cariny

Om vi får en pojke blir det Bo tror vi.

Men det var ju så galet vanligt förr så kommer det att bli skitmånga bossar snart igen?

• cariny

Vår dotter som föddes 20130102 fick namnet Lo Ingrid Marianne. Tilltalsnamn Lo. Vad tycker du och vad vet du om dessa namn? :)

Jag bad ju om hjälp tidigare i tråden men det blev visst nåt helt annat!

Älskar tråden!

• cariny

Vi bytte Ingrid mot Sadie!

Tack för infon:)

Lo Sadie Marianne.

Sadie är min farmors mamma som var född i USA.

Nu känns det helt klockrent! Och unikt! Äntligen nöjd:)))

Tack fina Spöke för engagemanget och om du vill så vill jag gärna veta vad du har på Sadie också!

Svar på tråden Spökes namn(t)råd