Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

Spökes namn(t)råd

Vilket av Alexander och Jakob tycker du passar bäst ihop med Emilia?

Vi heter för övrigt Johanna och Per :)

Har du förslag på något annat liknande pojknamn? När det gäller ev lillasyster är vi ganska bestämda på Isabelle.

• Valborgs

Lite nyfiken på vad du säger om kombinationen
    Emilia, Alva och Wilmer?

Andra förslag bortsett från Vilmer? Både tjej- och pojknamn :)   

• Valborgs

Jo, tack jag vet! ;) Var gravid med andra när jag hittade din tråd första gången och nu väntar vi trean.. :)

• Valborgs

Det är mycket svårare denna gång, har inte hittat något vi fastnat för ännu.
    Emilia var så självklart med första, Alva fastnade först efter andra var född, så får väl vänta till juni och se hur det känns då :)

• Valborgs

Oskar är jättefint, men tyvärr upptaget :( Ines tycker jag inte alls om tyvärr.

Funderat på namn med L i oxå, eftersom det finns i båda tjejernas. Så varit inne på Linnea, Melker och Gabriel bland annat, men känns inte helt rätt. Men det kommer väl :)

• Valborgs

Hedvig är tyvärr ingen favorit heller, gillar väl mina vokaler :) tack för förslagen iaf. Som sagt, du är grym som orkar lägga ner tiden! :)

• Valborgs

Tål att tänkas på :)
    Dock finns det en surkärring från barndomen som hette så, men man kanske kan glömma det med tiden? :)

• Valborgs

Vad tror du om Tove till Emilia och Alva? Fastnade för det inatt när lilltösen höll mig vaken.. :) pojknamn är svårare dock.

• Valborgs

Vad vet du om namnet Idalia? Hur uttalas det egentligen? :) som Ida-Lia eller Idaalia? Hmm, förstår du ens vad jag menar?

Funderar fortfarande över lillasysters namn, så svårt denna gången att hitta ett vi gillar. Passar Livia till Emilia och Alva? Både sambon och jag tycker Livia är fint, jag är mest rädd för att hon alltid ska behöva förklara att hon heter Livia och inte Olivia. Olivia gillar vi för övrigt inte alls.
    Fastnat lite för kombinationen LIVIA Kerstin Idalia (om Idalia kan uttalas som Idaalia, Ida-Lia är ingen favorit :)) Idalia har använts flera gånger längre tillbaka i min släkt.

• Valborgs

Ja, Idaalia känns som det är mest rätt att uttala det :)
    Namnet fastnar mer och mer iaf, så kanske rentav blir det som tilltalsnamn.. :)

• Valborgs

Vad vet du om namnet Lisen? Tycker du det passar bättre ihop med Emilia o Alva? ;) Stör mig lite på att det rimmar på fisen, annars tycker jag att namnet är väldigt fint!

Svar på tråden Spökes namn(t)råd