Spökes namn(t)råd
Skojig tråd! funderar på namn till lillasyster och tänkte Tilda Teresia. Tilda som tilltalsnamn men blir det för mycket "T" då tror du?
Skojig tråd! funderar på namn till lillasyster och tänkte Tilda Teresia. Tilda som tilltalsnamn men blir det för mycket "T" då tror du?
Hej spöket!
Frågade förut om det var för mycket T i Tilda Teresia ihop men nu har mannen totalt sågat förslaget. Hans förslag är Amy Lee men vi har ett sånt amerikanskt efternamn så hennes svenska rötter kommer ju inte med. Vår dotter heter Hannah Elisabet där stavningen på mellannamnet är släktnamn och också svenskt. Skulle ett tredje namn funka och finns det något svenskt som låter bra med Amy Lee?
Tack!
Nej inget släktnamn som passar med de namnen tyvärr...
Helst ett tredje namn, Lee är ett släktnamn från min mans sida nämligen.
Hej spöket!
Skrev förut nångång i augusti om att döpa min dotter till Amy Lee +nånting mer. Slutresultatet blev Amy Leigh Teresia!
Du tyckte att det klingade bra och så blev det, bara en annorlunda stavning på Leigh! Tack spöket!
Hej spöket!
Skrev förut nångång i augusti om att döpa min dotter till Amy Lee +nånting mer. Slutresultatet blev Amy Leigh Teresia!
Du tyckte att det klingade bra och så blev det, bara en annorlunda stavning på Leigh! Tack spöket!