Inlägg från: Snurron |Visa alla inlägg
  • Snurron

Spökes namn(t)råd

Hej Spöke!

Jag har inte kunnat följa HELA tråden men du verkar onekligen väldigt duktig på det här med namn, vad som kan passa bra ihop och sådär! Imponerande!

Jag har problem som jag inte trodde jag skulle ha. När jag väntade mitt första barn tyckte jag att det måste ju vara jätteenkelt att komma på flicknamn, det finns ju så många fina. Fick en kille,  och han fick namnet Hannes.

Nu, när jag vet att jag väntar en lillasyster till honom så står det helt still i huvudet vad gäller flicknamn. Vill gärna ha ett namn som är lika "mjukt", som jag tycker namnet Hannes är. Det FÅR ha samma begynnelsebokstav men måste absolut inte ha det, bara något som "passar". Tycker om lite "äldre", eller traditionella, namn...

• Snurron

Du har banne mig "rätt" igen... :Glad Hade inte tänkt  på det att det kan vara effektfullt med ett liiite hårdare namn! Tack för jättebra idéer! Judit blev en favorit just nu, men det är 20 veckor kvar tills hon kommer så kan säkert komma att ändra mig, men du har verkligen fått igång "ett tänk" hos mig!

Stort Tack!

Svar på tråden Spökes namn(t)råd