Inlägg från: Kim J |Visa alla inlägg
  • Kim J

Spökes namn(t)råd

Hej! Jag och min man älskar namnet Charlie, men det var när han var bensäker på att en pojk väntades.
    hur passar det då på en liten flicka?! Jag tycker det är superfint men min man känner nog att det är mer ett pojknamn. Själv tror jag ju att barnet gör namnet och hon kommer vara sötaste flickan Charlie!
    Det är ju ovanligt på tjejer, hur mycket reaktioner får man vänta? Själv har jag också ett unisexnamn ju och tycker inte det är något konstigt :)
    Vad tycker du?

Vi har svårt att komma överens annars, tips på franskklingande namn mottages. D Gillar mannen!
    Jag gillar Lexie och Cloé, han typ Elle, Isabelle. mm.

• Kim J

Jag skulle behöva hjälp med fransk-klingande namn som ska passa ihop med en liten Estelle!
    Jag hörde ett namn för någon vecka sedan på ett Lekland och tänkte "det ska jag komma ihåg" men nu är det helt bortglömt ;)

Främst flicknamn men gärna ett par pojknamn om du har på lager :)

• Kim J

Nu var jag lite snabb på fingrarna ;)

Angelie var fint också, de flesta bar fina :) pojknamnen var lite svårare att fastna för ;) jag frågar åt min närmsta väninna. Så ska vidare befordra dem alla :)

En fråga, hur uttalas Anaïs? :)

• Kim J

Hej spöke!
    Jag har skrivit förr och fått hjälp då jag älskar att spåna efter namn :)
    Nu börjar det bli på riktigt och jag har megaproblem med ett pojknamn.

Tror både jag och mannen är lite förtjusta i franskklingande namn. Men de får inte bli överdrivet å svåra att uttala! Och så vill jag nog att det matchar hyfsat med syskonen. Gillar även svenska och engelska, amerikanska och spanska namn. Unisexnamn är också superkul! Som Elliott, Tilly, Mio eller Sam.
    Blir det en flicka så lutar det åt en Chloé. Ihop med syskonen Oliver och Charlie.

• Kim J

Tack så mycket! Men jag är nog inte riktigt där än ;)
    Benjamin är fint men går bort hos mannen. Bara för han tror det kommer bli en "benji" Typiskt!
    Leonel känns lite mycket. Men kanske Leon?
    Nä.. Så jäkla svårt!!

• Kim J

Absolut många fina namn som jag själv tänk på men som går bort då familj/vänner redan hunnit före ;)
    Som tex Elliott, Sam, August. Älskar även namnet Milton. Men det heter mannens killpolare... Wilton känns bara som ett substitut för det, haha.

Lio gillar jag en del. :) Men vi har även Mio som förslag. Det känna ännu inte 100.

På tal om Philip som behöver namn till lillebror, så är Philíp ett namn som vi funderat på också. Till vår lille Oliver ;)

Men tack igen för alla försök!

• Kim J
    gröna L skrev 2013-08-15 20:29:43 följande:

Men hoppsan, nu ballade det här ur. Nytt försök: jag surfar via mobilappen, och då kan man inte se alternativen i omröstbingstrådarna (och inte heller rösta). Jag tycker ofta dina listor låter så himla intressanta, så det är så tråkigt att inte kunna se dem! Skulle du kunna tänka dig att skriva ut listorna i själva inlägget också i fortsättningen, så vi mobilanvändande namnjunkies kan få ta del av dem?

Åh, jag önska det samma! :)
Svar på tråden Spökes namn(t)råd