Inlägg från: Lycka88 |Visa alla inlägg
  • Lycka88

Spökes namn(t)råd

Vilken perfekt tråd! :) Jag skulle vilja ha hjälp med pojknamn?! Jag skulle vilja ha ett namn som kan kombineras med Ronn. Min sambo heter det och vi har tänk att våra barn ska ha våra namn som "andranamn". Ronn kan även vara före namnet, som t.ex Ronn Theo som vi var inne på ett tag. Vi har inga barn sen tidigare. Det ska helst inte vara för svenskt namn :)
    Tack på förhand Spöket ;) 

• Lycka88
    spöke skrev 2011-11-25 11:08:17 följande:
    Ronn kan passa både före och efter - beroende på hur det låter ihop med efternamnet. Och jag tycker de flesta namn kan funka med Ronn, utom kanske Ronny, John och Aron. Och kanske ska man undvika enstaviga namn om även efternamnet är enstavigt.

(Och kanske inte heller Elton Ronn...)

Här är några förslag på internationella namn. Säg gärna vilka du gillar så att jag vet vilken stil ni är ute efter.

Gabriel
    David
    Adrian
    Florian
    Zakarias
    Emanuel
    Edward
    Filip
    Adam
    Jonathan
    Leonard
    Samuel
    Alexander
    Felix
    Leonel
    Lucas
    William
    Haha! :) Tack så mycket. Men tyvärr är inte namnen helt vad vi är ute efter :/ Det enda jag skulle kunna tänka mig är nog William. Är ute efter ett "häftigt" namn. Fräckt, kanske man oxå kan säga. Men det ska passa nu, när han är 20 och när han är 70 liksom :) Vi är svåra och kräsna :P Vill liksom hitta namnet med det lilla extra. Men tack för att du försökte :)
  • Lycka88
    spöke skrev 2011-11-25 19:21:06 följande:
    Okej, nytt försök:

Frank
    Jack
    Aston
    Alec
    Bastian
    Bob
    Douglas
    Elvis
    Fred
    Hector
    Ian
    Jonah
    Levi
    Malcolm
    Noam
    Ossian
    Rafael
    Vincent
    Bruno
    Oj, vad kräsen jag måste vara :P Men gillade Jack och Ian :) Har skrivit upp några namn som jag gillar. Vad tror du om dessa? 
    Nicolai
    Ian
    Jack
    Jaden 
    William
    Theo
    Sam 
    Men vet inte vad sambon tycker om dom än. (Förutom Theo) Tänkte kanske vi skulle göra varsin lista på vilka namn vi gillar och hoppas att det är något namn vi gillar gemensamt :)
  • Lycka88

Spöke! Vet du vad? Jag läste precis upp namnförslagen för min sambo. Han gillade faktiskt Gabriel :) Och nu efter vi har suttit och sagt det några gånger högt, så tycker vi båda att det funkar och passar oss. Ronn Gabriel :) Tror verkligen det kan funka. Vi måste känna på det ett tag bara :)

• Lycka88
    Tänkte bara tipsa om ett namn, (som vi valt till vår lilla pojke som ligger i magen)  :

Brian. Ni tänker amerikanskt uttal, men icke ;) Man uttalar det precis som det stavas. B R I A N :) Jag vet inte om någon i Sverige heter det, med det uttalet? Men jag bor i Norge och här har jag hört det ett par gånger. När jag och min sambo fann namnet var det klart. Självklart ska han heta Brian. Jag tycker det är ett jättegulligt namn, som funkar nu, som bebis, i tonåren och som vuxen :) Och det funkar ju även i utlandet och då kan man ju dra på med amerikanskt uttal ;) Hoppas någon gillade namnet :)
  • Lycka88
    Lycka88 skrev 2012-01-25 18:51:57 följande:
    Tänkte bara tipsa om ett namn, (som vi valt till vår lilla pojke som ligger i magen)  :

Brian. Ni tänker amerikanskt uttal, men icke ;) Man uttalar det precis som det stavas. B R I A N :) Jag vet inte om någon i Sverige heter det, med det uttalet? Men jag bor i Norge och här har jag hört det ett par gånger. När jag och min sambo fann namnet var det klart. Självklart ska han heta Brian. Jag tycker det är ett jättegulligt namn, som funkar nu, som bebis, i tonåren och som vuxen :) Och det funkar ju även i utlandet och då kan man ju dra på med amerikanskt uttal ;) Hoppas någon gillade namnet :)
    Vad tycker Spöket om namnet förresten? :)
  • Lycka88
    spöke skrev 2012-01-31 21:59:18 följande:
    Jag tänker på Brian Laudrup. Dansk fotbollsspelare. Uttalas också Brian och inte Brajan.
    Ja, jag hörde att det fanns en dansk fotbollsspelare som heter det. Jag älskar namnet :)
Svar på tråden Spökes namn(t)råd