Inlägg från: BeautifulPink |Visa alla inlägg
  • BeautifulPink

Spökes namn(t)råd

Jag behöver hjälp! Vi väntar vårat andra barn i februari. Med första barnet var det lätt, vi var överens om både bra och dåliga namn. Men nu står det helt still, även för mig som älskar namn. Jag har hittat ett tjejnamn som jag tycker om men vet inte om sambon tycker om det lika mycket. Vår son heter Neo. De namn vi söker ska passa ihop med hans namn - kort (max 4-5 bokstäver, helst max 4), inte för vanligt och inte för krångligt uttal. Kan du hjälpa mig?!

~*Neo 090516*~ ~*Plutt bf 120209*~
  • BeautifulPink

Tack. De namn jag fastnade för var Nike,Alba, Luna och Leia. Resten av namnen var inte min smak. För vanliga och tyckte inte riktigt att de var i samma stil som Neo. Har du fler förslag?

• BeautifulPink
    Lyckan12 skrev 2011-12-05 17:26:52 följande:
    Hej!

Vi fick tvillingar för 6 veckor sedan och kan inte bestämma oss för vad dem ska heta.
    Nu är det 4 namn kvar på listan Vi har Lexus eller Theo till pojken och Leia eller Cordelia till flickan, storebror heter viggo men vi har gett upp att matcha med det, det känns inte så viktigt.
    Vilka kombinationer tycker du funkar och vad tycker du om namnet Lexus du som hört många namn.
    Jag tycker Lexus och Leia. Snygga namn bägge två! Känns som i samma stil som Viggo. = )

Viggo, Lexus och Leia. = D 
  • BeautifulPink

Vill ha förslag på namn på tre bokstäver. Både flicknamn och pojknamn. Ska passa med Neo.

• BeautifulPink

Vi börjar fundera på en trea. Vi har två söner som heter Neo och Viggo. Vill ha nåt liknande namn. Inte längre än fem bokstäver och inte för vanligt. Har haft tjejnamnet Theia som förslag sen första sonen låg i magen. Är fortfarande en favorit men kan ändra mig. Vill gärna ha förslag.

• BeautifulPink

Ja tanken va väl inte från början att bägge namnen skulle sluta på O så ett tredje på O tror jag inte att det blir.
    Det va många namn som va i min smak. En del av namnen finns i vår närhet plus att Elvis heter min äldsta i andranamn. Men de var helt klart i min smak. Har du fler?

• BeautifulPink

Hej! Väntar troligtvis en flicka i april. Behöver hjälp med namn. Storebröderna heter Neo och Viggo. Vi har kommit överens om att namnet ska va i samma stil som Nova (passar bra med brödernas namn tycker jag) men namnen ska inte börja på N eller V.

Behöver massa alternativ. : )

Svar på tråden Spökes namn(t)råd