Inlägg från: Alvi |Visa alla inlägg
  • Alvi

Spökes namn(t)råd

Men tjenare TS! Här har du en som också älskar namn och som slår knut på sig själv för att hitta ett namn till tredje barnet. Första barnet tog 3 dagar och fick heta Lilja. Andra barnet tog 2,5 månad, och fick NÄSTAN heta Alfred, innan vi kom på att han var en Eskil.

Nu har jag BF om 10 dagar och har paniiiik, blandat med känslan av uppgivenhet för det FINNS INGA NAMN...!

Jag tänkte höra vad du tycker om Hjalmar och Julius? Är de namnen för lika Eskil i stilen, så att Lilja blir utanför? Cornelis gillar vi också, det känns tillräckligt "udda" för att passa ihop med Lilja och Eskil. Håller du med?

Flicknamn, där har vi Signe, men känns det för likt Eskil i stilen?

Såg ett namn härovan - Coralie, så fint! Men jag har en R-regel (bland alla mina andra namnregler...) eftersom vi är från Sthlm, men bor i Småland = R uttalas inte lika.... Funderar på att dumpa den regeln...

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

Heeeej spöke!

Jag har en dotter på 2,5 månad, kanske har du sett mina tidigare trådar.

Syskonen heter Eskil och Lilja, vi har ett enstavigt efternamn som börjar på T, så namnet får inte börja eller sluta på T eller vara enstavigt.

Hon har varit såååå nära att heta Amelia, men hur vackert det än är, kändes det inte rätt. Nu heter hon Mira, men det känns på något vis lite lite lite för "pluttigt" och kort, lite för enkelt på något vis.

Så gärna tvåstavigt, mer än 4 bokstäver. Jag tycker om "vackra" namn, men hon ser mer "pigg" ut så att säga... ingen liten prinsessa, utan mer en bustjej...

Det blir nog Mira om vi inte kommer på något annat... men OM du, å ascoola Spöke, vill, så tar jag tacksamt emot förslag...! För Mira känns inte hundrahundraprocentigt... (KAN ju vara för att vi har velat så mycket... )

(Och jag tror inte jag tackade för din hjälp vid ett inlägg här för typ ett halvår sedan, TACK för det svaret!!)

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

Hej och tack för ditt förslag häromdagen! Det blir nog dock Mira ändå.

Men jag blev så nyfiken nyss - har du själv barn, vad heter isåfall de och varför, och vad är dina favoritnamn?? Om du vill svara.

Svar på tråden Spökes namn(t)råd