Inlägg från: annkar78 |Visa alla inlägg
  • annkar78

Spökes namn(t)råd

Lägger till i favoriter tills det blir dags för syskon! Underbar tråd med många härliga namn förslag!

• annkar78

Nu har jag ju inget syskon producerat ännu men jag blev nyfiken på vad du har för förslag. Vi hade kriterier; inte för vanligt, inte för ovanligt, lite tuffare än gulligt och ska fungera internationellt. Det blev en Zoe! Gillar namn som Cornelia, Ester, Julia, Isak, Lukas. Du har säkert några på lager som jag inte tänkt på. Hittade Ester här och älskar det! Vår dotter fick tillfälligt prova Luna, Maya och Alice när hon låg i magen.

• annkar78

Tack så mycket för tipsen! Några fina jag inte tänkt på bl.a. Fred och Alba! Jag återkommer när det är dags! Tack igen!

• annkar78

Zoe är ju ett forngrekiskt namn, har försökt att hitta fler fina men bara hittat Cornelia. Vet du fler fina?

• annkar78

Tack så mycket för tipsen Spöke!

• annkar78

Vår dotter heter Zoe ( vi stavar med två prickar över e men vet inte hur jag skriver ut det från Ipone. ). Många frågar hur det uttalas, särskilt äldre generation. Men annars får vi väldigt ofta komplimanger för hennes fina namn. Skulle vilja säga att namnet fungerar väldigt bra! Har aldrig ångrat namnvalet.

• annkar78

Mer som Soiii med långt i på slutet.

Svar på tråden Spökes namn(t)råd