Inlägg från: Aaalexandra |Visa alla inlägg
  • Aaalexandra

Spökes namn(t)råd

Å vad kul med en till som är förtjust i namn! Jag älskar namn och helst ovanliga :)  Jag har en dotter som heter Noelia, vilka typ av namn skulle man kunna ha på syskon?

Exempel på tjejnamn som är favoriter är lite blandat; Stella, Leona, Joline, Vilda, Mio Elliot, Tilly, Liv, Eira 
    Killnamn; Ossian, Dante,Vidar, Milo,  Emilio, Leon, Vilde, Teo, Caspian, Silas, Theodor

Jag och sambon har dock väldigt olika smak han gillar mer; Kajsa, Cornelia, Felicia, Feliz.

Problemet för mig är att jag tycker att väldigt få namn (och framförallt de som ja tycker om) passar med Noelia och är inte säker på vilka typ av namn som gör det.

Jag gillar helst inte äldre namn (vissa undantag) som ex Astrid, Ingrid, Hjalmar osv
    Jag gillar heller inte enkla namn som du kallar det (vanliga) som Simon, Linus, Elin, Linnea, Emma osv då jag tycker dessa är tråkiga. (Hoppas ingen tar illa upp då smaken är som baken ;) ).

• Aaalexandra

Astrid, Ingrid ochHjalmar är inte undantagen utan exempel på namn som jag INTE tycker om :) För att förtydliga ;)

• Aaalexandra
    darknightgirl skrev 2011-07-22 22:43:20 följande:
    Caspian är jättefint =) men min ena son heter Bastian.så det blir lite för likt=) Amy, Stella ooch bastian =) nu är det bara son nr 2 som ska ha ett namn =) Sander var ett bra förslag med killen bara skrattade=/ Varför ska det vara så svårt? eller Wilde är fintr med men passar inte på han för han är så lugn..
    Fina namn på alla dina barn :)
  • Aaalexandra

Tack :) Gillade killnamnem, Julius, Julian, Bastian och Tristan.
    Douglas, Vincent,Casper är lite för tråkiga, Benjamin gillar jag men jag tycker även att det namnet är lite tråkigt. Raymond och Hector låter lite för gamla, inget namn som passar på barn enligt mig :P.

Tjejnamnen gillade jag. Irmeli, Elvina, Isolde,Naima, Rafaela, Katalin och Amelie

Några kanske jag gillar men osäker på hur de uttalas:  Thelise, Elodie, Coralie, Thomasine, utan e på slutet gissar jag? :)

Annabelle; jag gillar inte dubbelnamn :P Justina är även det ett exempel på namn som liter lite för gammalt för mig.

Om du kommer på fler förslag får du gärna skriva dem till mig ;) Kul att du lyckades hitta många namn somjag aldrig hört tidigare :D

• Aaalexandra
    stumpetroll skrev 2011-08-13 00:12:30 följande:
    Hej! Gud sicken bra tråd!!

Har en dotter som heter Jasmine o en till dotter som heter Ewine. Kan du något mer om dom namnen? Ewine kommer från kurdiskan o stavas eg Evin men jag ville ändra om lite Skrattande vet att det betyder kärlek.

Har du namnförslag på vad som skulle passa ihop ifall vi får fler barn? Vill inte ha typiskt svenskt, min man är kurd från Turkiet. Men namnet måste även passa här i Sverige o vara lätt för mina finska släktningar. Förstår du hur det varit o komma på namn för oss Flört massa o tänka på!

Kram
    Ewine var jätte fint! Uttalas det med långt eller kort i?
Svar på tråden Spökes namn(t)råd