Inlägg från: sannapyttipanna |Visa alla inlägg
  • sannapyttipanna

Spökes namn(t)råd

Jag och min man har tack och lov 3månader på oss för än så länge är vi OVÄNNER om namnen. Men här kanske jag kan få lite tips och nya ideér till listan. Jag tyckte Midas, det totalvägrar mannen, han tycker istället om namnet Troy, vilket jag inte strukit men det känns inte riktigt 100.

Andra namn som stått med på listan är Silas och Devin.
    På mannens Oden och Thor.

Devin är det namnet vi är mest ense om hittills.
    Finns här fler idéer kanske?

Jag ska snart ta mig tid att leta igenom tråden men hoppas på massa fina namn tills dess ;)
    Storasystrarna heter Wilda och Enya. Jag är inte i behov av ett matchande namn, men namn som Niklas, Peter och Martin utesluts framförallt för att vi inte kan ta 2 relativt ovanliga namn sen slå till på ett riktigt svensson namn 
    :-P        

• sannapyttipanna
    spöke skrev 2011-07-18 16:09:24 följande:
    Ojdå, kanske får storasystrarna agera medlare?

Här kommer lite blandade förslag: 
    Lion Dino Frode Grim Alban Zion Ebbot Frank Gorm Isar Jack Lias Tias
    Haha, ja det får dom antagligen göra

Lion fastnade jag direkt för, Lias som solklar 2a. Får se vad den dära andra har att säga.. :-P
    Tusen tack för inspirationen.

Vi lär nog enas till slut. Det hade ju varit så skönt att hitta ett par namn som båda verkligen kände var klockrena      
  • sannapyttipanna

Wilda, Enya och... Dewin hur låter det? Eller andra tips kanske? Kommer fortsätta hacka din tråd tills jag hittar det ultimata namnet

• sannapyttipanna
    spöke skrev 2011-08-22 10:41:28 följande:
    Dewin... nja, Devin i så fall. Annars blir uttalet konstigt. (Dock är jag personligen inte så förtjust i namnet då jag tycker det påminner för mycket om Devil).

Elvin kanske?
    Devin ser bätttre ut än Dewin det har du rätt i, att det var likt devil har inte ens slått mig =/  Elvin hamnar på förslagslistan, jag måste känna på namn ett tag innan jag kan säga ja eller nej..

Midas är ju ff mitt favoritnamn men där totalvägrar mannen ff (trodde han skulle mjukna med tiden, men han blir bara värre) =P

• sannapyttipanna
    Krake skrev 2011-10-09 20:31:27 följande:
    Haha! Ja jag undrar var han fått det ifrån... För honom är det ett mansnamn.
    Enligt svenskanamn.se finns det i sverige 21 kvinnor och 16 män med namnet Lamar (ganska jämnt fördelat mao)
  • sannapyttipanna

Hej spöke (och alla andra) då var det dags att börja spåna igen då. Många veckor på mig men jag måste få smaka på namnen ett tag så kom igen.. Ge mig förslag...

Vi har en Wilda, en Enya och en Devin sen var det tomt... Vad ska 4an heta? Många förslag på båda könen mottages tacksamt.

Jag gillar som synes inte alltför vanliga namn 

Svar på tråden Spökes namn(t)råd