Inlägg från: NoBeCa |Visa alla inlägg
  • NoBeCa

Spökes namn(t)råd

Försöker hitta namn på lillen i magen. Vi har fastnat för namnet Aril, inget d, som jag förstått är lite vanligare i Norge men även där ganska ovanligt. Vad tror du om det? Gillar även Levi, Eli och Love. Storebror heter Noa. Vill inte ha ett till namn på N eller som är för likt, tex Teo, Mio Leo. 

Vi har även förslag på andranamn vi gärna vill att han ska ha. Tycker inte de funkar som tilltalsnamn. De är Harry, Arthur och Timothy.
    Finns det något man skulle kunna snickra ihop av detta? Vi har ett ovanligt efternamn som börjar på C.

Otroligt tacksam för tips!

• NoBeCa

Ja det lutar allt mer åt Aril. Av andranamnen tänkte vi bara ett av dem. Det jag tvekade lite på är Aril Harry om Aril är en variant av Arild som har ungefär samma betydelse som Harry. eller kan d funka ändå?

• NoBeCa
    spöke skrev 2011-07-18 20:21:50 följande:
    Jag tycker det är viktigare att ni väljer andranamn som betyder något för er än att namnen ska passa perfekt ihop. Aril Harry funkar... men om ni har något mer namn att slänga in så skulle det kanske bli en bättre klang.
    Tack för respons! Känns bra när man har hittat ett ganska ovanligt namn men man vill ju inte att det ska upplevas som för "konstigt" heller. Andranamnen kommer från tvserier/artister som vi förknippar med vår första dejt så de är mer valda av romantisknördiga skäl:) Storebror har fått sitt andranamn så och det kändes som ett gulligt tema när alla släktnamn och liknande kändes fel.... 
Svar på tråden Spökes namn(t)råd