Spökes namn(t)råd
Väntar på en lillasyster till Ludvig och August men har absolut namntorka vad gäller flkicknamn. Några tips?
Väntar på en lillasyster till Ludvig och August men har absolut namntorka vad gäller flkicknamn. Några tips?
Tack! Gillar Ingrid.
Helga klingar ju lite tyskt med tanke på pojkarnas namn som ju har tyskt ursprung. Tänker bara för myckert på "Allå allå emliga armen" när jag hör det namnet!
Signe och Greta har vi redan för nära i familjen så de går bort trots att de är fina namn.
Kan tillägga att jag vill hon skall heta Anna, efter min mormor, i andra namn. Precis som jag själv gör.
Hej igen! Sitter fortfarande och funderar på namn till vårt flickebarn Lovisa och Elvira är namn som surrat i mitt huvud den sista veckan. Men så idag dök nmned Norea och Minea upp. Vet du något om dessa namn? Är de "hittepånamn" eller finns någon historik kring dessa namn?
Lite förvånat kan vi konstater att vi har en fjärde på väg Men namn då, jösses vad svårt!! Har en Ludvig, August och Lovisa sedan tidigare. Förslag på vad kan en liten syster eller bror skulle kunna tänkas heta?