Inlägg från: MatildaAn |Visa alla inlägg
  • MatildaAn

Spökes namn(t)råd

Vad ska Elnas lillebror/lillasyster heta? :)

• MatildaAn

Spöket; framtida namn till Elnas bror och syster. Det ska vara namn på E :)?

• MatildaAn

Ja vi uttalar Elna som E i ex.Ella,Elsa .. :

• MatildaAn

Vad tycker du om Emil? :) Ebbe?

• MatildaAn

Om jag säger Eldin, vad säger du då Spöket? :)

• MatildaAn

Jag känner mig lite jobbig men tycker det är så skoj och du är så duktig:) Vad tycker/säger du om Eira?

• MatildaAn

Åh vad skönt att höra:) Tycker du har så bra förslag och tankar kring namn :)

Vad finns det fler för namn med [ei] -ljud? :) gillar också det (gärna pojk och flicknamn)

Vi verkar ha samma smak när det gäller namn så detta är suveränt :) även fast inget syskon är planerat så tycker jag detta är skoj :)

• MatildaAn

Vilka härliga namnförslag. :) min mormor heter Solveig.

Du som vet, finns det ett namn som är: Eimil ? Isf var härstammar det från? En liten kluring kanske:)

• MatildaAn

Okej, men det borde ju finnas;) uttalas inte dom Emil , utan är ju ett eget namn:)

• MatildaAn

Åh vad häftigt. Insåg just, eller ja kom på att dotterns namn Elna även är en vulkan i Italien. Så spöket jag utmanar dig, fler "vulkannamn" ? :)

• MatildaAn

Åh Eiron gilla jag, bakgrund? :)

• MatildaAn

Du har så rätt så!;) Du är möjligtvis inte en man? Isf borde vi skaffa barn och namnge dom, då vi har samma GODA smak;)

• MatildaAn

Haha ;) Men du spöket, om jag säger Elis?

• MatildaAn

Jag känner att de kanske är lite för lika, namnen alltså... Längtar till den dagen vi kan ge henne ett syskon och ett namn! :)

• MatildaAn

(apropå Vilda så blev jag alltid kallas Vilda-Matilda av de flesta vuxna) ;) litet sidospår;)

Svar på tråden Spökes namn(t)råd