• träsktroll

äntligen gravid men svårt att vara glad

Fick MA i våras i v.13. Har nu äntligen lyckats igen på 3:e ICSI försöket.
    Fick se hjärtat slå i tisdags och är nu i vecka 8+3. Förra gången så blev jag överlycklig när det visade sig att jag blev gravid. Men sen fick jag MA och hela värden rasade. Jag har så otroligt svårt att glädjas nu, tror varje dag att det ska hända igen. Vill inte prata om graviditeten med någon o vill inte ens gå till MVC för inskrivning för det känns meningslöst. Är det fler som känner så här? Jag har så otroligt svårt att tänka positivt just nu.

• Svar på tråden äntligen gravid men svårt att vara glad
  • supermimmi

Vet precis hur du känner dig! Hade också ett missfall/druvbörd. Blev sen gravid, och hela ( nästan) graviditeten oroade jag mig för ALLT.
    Kändes meningslöst för mig med...kommer ju ändå få missfall...
    Jag pratade inte heller med nån om min graviditet, sen när det väl syndes, så ville jag inte heller prata om det.
    Tyvärr blir det nog så, när man fått ett missfall, så vågar man helt enkelt inte vara glad.
    TÄNK på att de flesta graviditeter slutar faktiskt bra.
    Och det är egentligen bara att "härda" ut. Vad kan du göra egentligen.
    Absolut ingenting, förutom att leva sunt.
    Det är bara några veckor kvar, tills den "magiska" gränsen. Och rätt var det här har du den lilla i famnen.
    Försök att njuta litegrann, ångrar i efterhand, att jag inte gjorde det.
    Varma kramar

• Skruttefia06

Hej!
    vet precis hur du känner.

Jag plussade förra lördagen. Har svårt att fatta att jag är gravid. Vi har försökt med syskon i 3,5 år som resulterat i 2 missfall och 3 misslyckade ivf. Ena missfallet var en MA i v16. Skulle göra fostervattenprov,då läkaren sa att det här ser inte bra ut..
    Att jag är gravid nu ser jag som ett mirakel,,har åldern emot mig,annars inget fel på oss.
    Ska få lov att gå på lite tätare kontroller,mest för att lugna mig,klart att det inte hjälper om den lilla inte vill vara kvar..
    Nu får vi vara optimistiska och inte vänta på ett missfall utan en bebis,,eller hur tjejer?{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden äntligen gravid men svårt att vara glad