Inlägg från: Signa tur |Visa alla inlägg
  • Signa tur

fött i vecka 28+5 pga tidig vattenavgång

Livsglädjen skrev 2010-11-22 12:13:27 följande:
    När jag läser vad jag själv skrivit, så blir jag fundersam om det verkligen var v32 eller om det var senare?!!?
    Det kanske var någon vecka senare?
    Jo, jag tror att det är v.32 man får lägga barnet till bröstet. Tror faktiskt min lillkille fick snutta tidigare ändå. Han ammades fullt från v.34, född i v.24+1.
  • Signa tur
    cloudberry79 skrev 2010-11-22 13:49:54 följande:
    32+0 tror jag faktiskt det är, jag fick inte låta honom snutta på hela tiden då vi låg på NUS och ytterligare en vecka i Sunderbyn, så det torde stämma. För oss betydde det fyra veckor ungefär. Och jag håller med om att barnets hälsa påverkar ens egen mjölkproduktion en hel del. Kanske rent biologiskt, eller så är det stressen som gör att mjölkproduktionen sänks.
    Vad konstigt att det verkar så olika. Vi låg på Östra och Mölndal  i sammanlagt 14 veckor och ingen talade någonsin om att man inte får lägga barnet till bröstet tidigare. Jag minns inte alla turer i huvudet men jag vet att min son hade legat vid bröstet innan innan 32+0. Sen om han fick i sig mjölk eller inte är en annan femma..
  • Signa tur
    Men hur gammalt är ditt barn? Tänker att det kanske är nya regler (min gosse blir två i januari) för de frös inte mjölken heller. De kunde säga : -"Jaha, vad bra då kan vi ta den här mjölken direkt" när man kom med ny mjölk. Eller också kanske det är olika från sjukhus till sjukhus..?
    SaJo81 skrev 2010-11-24 11:38:50 följande:
    vi låg med på östra sen mölndal och det fanns ingen gräns för oss heller om när man fick lägga dem till bröstet, jag la mina grabbar vid bröstet nästan direkt (födda v30+1) och barnmorskor o sjuksköterskor uppmuntrade det!
Svar på tråden fött i vecka 28+5 pga tidig vattenavgång