• lantmamman

Är det oansvarigt som förälder att bosätta sig på vischan?

wannabemom skrev 2010-10-27 13:51:13 följande:

Otroligt oansvarigt skulle jag vilja säga. Har själv flyttat ut på landet med in lilla familj, dottern är nu 8 månader. Det är ju inte bara det att det är långt till sjukhuset, det kryllar ju av andra faror här med. Vilda djur, totalt mörker när man är ute på kvällen vilket bidrar till att man lätt kan bli påkörd av bilar osv, osv... Borde flytta in till stan direkt med tanke på alla faror jag utsätter dottern min.

Sen har jag dessutom en blodtörstig "kamphund" i min ägo. Shit, somebody ring socialen nu, såhär kan man ju bara inte ha det ;)

Hey! Sluta sno mitt liv! Jag bor på en åker, mitt barn kommer säkert att bli socialt handikappat och jag har också en kamphund. Ergo i utanförskap och antagligen ihjälbitet. Stackars unge... Här finns i och för sig inga bilar (utom våra egna) men det finns säkert något farligt med det också. Typ för mycket syre. Och vilda djur, här finns rådjur (de kan stirra elakt på en),  gäss (de kan bajsa på en), fasaner (mest allmänt störiga), spindlar, åkersorkar och andra äckelpäckligheter. För att inte tala om alla rävar och rovfåglar. Och de är ju farliga. Det vet man.
    Sen får man springa runt som man vill (kan inte vara bra för diciplinen) och huvva, man kan knata omkring naken i huset utan att fundera på grannarna. Högst omoraliskt.
    Shit, måste leta hus i närmaste storstad, helst mitt i smeten... Men då kan jag ju supa hur mycket jag vill också! Byter genast sida till hemnet!
  • lantmamman
    jazzkatten skrev 2010-10-28 12:18:39 följande:
    men vänta bara tills vintern då blir alla skåningar lika förvånade som alltid att det kan snöa också i denna del av landet, och sen är man vackert insnöad ett par dagar tills kommunen lyckas skrapa fram lite plogbilar.
    Vi är riktiga lantisar. Investerade i en liten traktor förra våren. No more insnöad!
  • lantmamman
    Förälskad skrev 2010-10-29 18:31:55 följande:
    En släpkärra är också lantis. Det köpte vi förr förra veckan.

Mja... Vi är nog liiite mer lantis. Vi har en vagn till traktorn.

• lantmamman

Och jag erkänner (ännu en gång), jag är oansvarig. Barnet sover, mannen är inte hemma och jag har druckit två
    (2!!!!) öl. Skäms på mig.

Svar på tråden Är det oansvarigt som förälder att bosätta sig på vischan?