Anonym (ledsen) skrev 2010-10-27 13:22:45 följande:
Jag höll på o hängde tvätt. Min son frågade om han fick låna min dator. Jag visste att jag hade fler sidor uppe som jag var inne på dock inga sexsidor. Det var kläder och heminredning (dom flesta utländska sidor). Han skulle in på cartonnetworks hemsida o spela spel. Han är 6 år.
Det blir tyst och så kommer hans pappa hem för att äta lunch. Så säger sonen till pappan att han ska komma in så ska han visa honom vad pappa ska göra på mig. Min man går in o tittar på datorn och då har det kommit upp en porrsida på skärmen där dom i flera olika små fönster har sex. Suger av varandra, analsex mm. Så säger min son pappa det kliar i snoppen och snoppen är stor.
Vi sa till han att man inte tittar på sånt och stängde av det hela. Vi berättade att man inte gör sånt som barn eller tittar på sånt som barn. Så säger han men man gör väl så när man gör barn.
Gud hur ska jag göra? Ska jag ta upp det med förskolan imorgon`? Ska jag ringa bvc, psykolog? Jag blev helt kall i kroppen.
Jag skulle råda er att enkelt och simpelt förklara det som ni känner er tvungna till att förklara, men att i övrigt inte göra en stor grej av det utan istället avdramatisera det och få lillkillen att tänka på något annat.
Det är ju faktiskt inte alltid så som på porrsajterna barn blir till... på porrsajterna pågår mycket som inte alls kan resultera till barn. Ni behöver inte gå in på detta eller försöka koppla ihop det med barnaskapandet alls tycker jag. Förklara bara att det ibland kommer upp konstiga bilder på datorn och att det är människor som lägger upp sånt där trams och man inte ska bry sig om det eller titta på det (om du säger att barn absolut inte får titta på sånt här blir det troligtvis istället en nyfikenhetstriggande grej!). Sen kan du istället förklara på något enkelt sätt hur barn blir till. Tycker inte du behöver koppla det till filmerna på datorn. Förhoppningsvis har han inte riktigt fattat vad människorna på datorn egentligen gör. :)
Verkligheten är så annorlunda och det är det viktigaste barn behöver lära sig. Porr är en fejkvärld där människor följer manus. Där gör man inte barn.