Inlägg från: Selma1966 |Visa alla inlägg
  • Selma1966

Hur hade ni råd att adoptera?

Vi sparade och lånade på huset (bättre ränta än adoptionslån). Väl värt vartenda öre.

• Selma1966

Det man ska tänka på från början är att även budgetera för resan (eller resorna som för oss som måste resa två gånger till landet). Det var egentligen dessa vi lånade till. Som en ovanför skrev så bör man även ha en buffert till sista tiden hemma. Man handlar prylar man plötsligt inser man behöver och klädkontot till barnet springer iväg. Vid föräldraledighet inser man plötsligt att ens egna jobbkläder inte fungerar i sandlådan eller att kappa inte är bästa klädseln vid vild lek utomhus

• Selma1966

Haha, mja min dresscode är oftast inte så avancerad. Men svarta finbyxor och blus passar inte i sandlådan. Inte kappa och schal heller. Jag använder sällan jeans på jobbet. Ett par jeans räckte ju inte långt när jag plötsligt gick i skogen och lekte i lekparken. Även mina kläder tvättas oftare helt plötsligt, inte bara sonens. I somras var jag helt plötsligt ute och lekte mer än jag någonsin varit utomhus. Det var dessutom hetare än vanligt så jag behövde svalare kläder än jeans och vita kjolar (fungerar på jobb men inte på gräsmattan..) etc.

Svar på tråden Hur hade ni råd att adoptera?