• paulina92

föda med hemorojder!!?

är i vecka 37 och det är inte långt kvar till förlossningen. har inte vart nervös någonting innan, men nu har jag fått en hemorojd som gör förjäkla ont. den " kommer ut " såfort jag ska gå på toa eller något. jag måste trycka tillbaka den jätte ofta, men det gör ont av att bara nudda den.

hur ska jag kunna föda? jag är jätte nervös nu över att föda. jag har längtat till förlossningen och allt. men nu är de enda jag kan tänka på hur ont de kommer göra pga hemorojden. 

• Svar på tråden föda med hemorojder!!?
  • Petra123

Oftast så känner man knappt när man spricker, så jag kan tänka mig att en hemorrojd inte känns då...Annars kanske du kan be och få sån där bedövningssalva att stryka på om du känner dig orolig...?

• einar

Jag fick det vid min förlossning och dom har gått ner men inte borta helt.
    Läkaren sa att jag kan operera mig men att det är bäst att göra det efter jag fått alla barn för dom kan komma tillbaka vid förlossningarna. Men det kändes inte undertiden som jag födde utan efteråt på BB men säg till där så hjälper dom dig!
    Syloproct suppar kan du använda morgon och kväll fram till förlossningen så kanske du inte får några problem!
    Lycka till!

• paulina92

tack så mycket för era svar! dom hjälpte jätte mycket faktist och känner mig faktist inte lika nervös längre! 
    försvinner hemorojden utan  Syloproct suppar? 

• Lana

jag fick hemorojder efter min dotter.de blev värre när jag vart gravid med sonen.de spricker när jag gör nr 2 ibland men jag kände inte av dem på förlossingen.fanns annat som gjorde ont edan är ju bra smärtlindring och hjälper nog om du får ont i den också.De är inget jag tänker på,de har svällt av massor. Lycka Till!

• Klaraah

Jag hade en besvärlig hemoroid som jag fick trycka in ibland. Men den försvann efter förlossning. Det är ju trycket från det tunga barnet som förvärrar hemorojden. Denna graviditet har jag ingen. Ska ha barn om två veckor.

• Bonsaiii

Se till att du håller magen i trim, att avföringen är lagom mjuk i konsistensen... Det är när du måste ta i och klämma som de blir värre. Gör du så så kan den faktiskt gå tillbaka! Det har det gjort för mig. Får du inte till magen med fiberrik kost rekommenderar jag laktulos. Lycka till! :)

Svar på tråden föda med hemorojder!!?