• Meloti

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

anmaelli skrev 2011-05-19 21:39:54 följande:
    Hur har det gått idag Meloti?
    hej tack jo det gick bra!eller bra men 1 till mig och 1 till frysen, men läkaren sa att dessa 2 var verkligen guldägg i kvalite. de andra sju låg precis på gränsen men han sa att dom bara sparar de bästa ;)
    Idag har varit den värsta dagen i vårat liv fram till kl 12 i förmidddags, var livrädda att dom skulle ringa och säga att det inte tagit sig. Men det hade tagit sig ;)

Ruvningen oroar mig inte lika mycket som jag trott (än)
    är mest glad att det tog sig alls, hade inte räknat med det ;)

Hur mår du stackare?När ska du testa?

Kramis
  • Meloti

Grattis anlijoos....

Hur räknar man ruvningen?från samma dag eller dagen efter?

Så öm i magen antar att det är ÄP fast jag hade inte ont av det efter.... Men klart att det är ömt.

Stämmer det att när man gjort ICSI att det fäster mellan 1-4 dg? och vid ivf 7-8?

• Meloti

2-3 dagen jag ruvra beroende på hur man nu räknar!

Äntligen har svullnaden på magen gått ner idag så nu är jag inte som en badboll längre...
    docj illamående...

Hoppas ni andra mår bra

• Meloti
    lillamillan skrev 2011-05-21 16:42:34 följande:
    Meloti: om man gjort icsi ellervanlig IVF spelar ingen roll för när det fäster. Det som spelar roll är hur många dagar som embryot odlats. En 4cellig tar ju längre tid innan den fäster än en blastocyst som är odlad i 5 dagar istälet för 2 dagar som en 4 cellig är odlad.
    mitt är odlat 4 dagar
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-31 17:58:38 följande:
    Hejsan!
    Jag idag på VUL för att kolla vad som händer med äggstockar och vätska pga överstimuleringen. Det hade inte hänt särskilt mycket. Äggstockarna var lika svullna så jag blir fortsatt sjukskriven några veckor.

De upptäckte två hinnsäckar, en lagom stor och med tydlig gulesäck och den andra med en mindre hinnsäck och med antydan till gulesäck. Hon kunde inte se några hjärtan slå, men det lät inte som att det var något att oroa sig för än då det är så pass tidigt, så jag ska försöka att inte göra det.  Det lät som att finns det gulesäck så finns det med stor sannolikhet hjärtaktivitet också. Med mina beräkningar är jag i 6+6, men hon ville räkna från ET... vad sjutton är det som gäller? Alla säger olika, och i så fall är jag istället i 6+4.

Ska tillbaka om en vecka och förhoppningsvis ser man mer då.

Fick tabletter mot illamående. Har kräkts hela natten. Jag misstänkte maginfluensa, men barnmorskan trodde på graviditetsillamående... puh. Hoppas verkligen att det var första och sista gången!

Hur går det för er andra?? Dålig aktivitet här....

Kram!
    Stackare kan det inte ge med sig?

Det ska du inte oroa dig för det är så tidigt.Klart det finns hjärtaktivitet.

Jag plussade igår;)

Ta hand om dig
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-06-14 16:58:12 följande:
    Hejsan,
    Jag har varit på VUL idag och tyvärr har mitt ena embryo tillbakabildats. Men de goda nyheterna var att den andra var alldeles perfekt. 

Det känns såklart tråkigt, hade börjat ställa in mig på två, men det som känns värst är att jag då ska behöva gå igenom denna IVF-karusellen igen med äggplock, risk för överstimulering m.m. Hade liksom varit skönt att ha det överstökat så att säga, även om det blir så mycket jobbigare med två, förstår ni hur jag tänker?

Men vi gläds åt den andra, även om man blir mer orolig nu att det ska hända även den något. Men sån otur kan vi väl inte ha?

cattm: hur gick bröllopet? jag såg på TV från Skansen så jag kanske såg dig? :)

Kram!
    Nej vad tråkigt, förstår hur du tänker. Men oavsett i våran situation så är man ju glad oavsett!KRAM

Hur känner du dig?Idag har jag mått bra men annars illamående som går över när jag äter, men jag kan ju inte äta hela tiden;)Brösten ömmar!Ska på UL den 22, hoppas verkligen ett hjärta tickar där inne
  • Meloti

Kom precis i från göteborg. Gjorde ultraljud och det lilla hjärtat pumpa för fullt, helt sjukt. Går in i 3:e mån nästa vecka!Kram till er alla

• Meloti

Har missat massa här ser jag, får gratulera till er som plussat och ge styrke kramar till er som får ta nya tag!

Tiden bara springer i väg, går redan in i vecka 11 nu!

Bara undrar tiller som plussat.. vi har inte berättat för många att vi gjort detta fast jag misstänker att folk prata/,misstänker dettaa. När väljer ni att berätta? Våra familjker vet ju men resten? jag kan knappt dölja då magen blivit enorm de sista dagarna...

men man är ju nervvrak iaf det skulle hända något..

KRam      

• Meloti
    Aurora1979 skrev 2011-07-11 18:49:30 följande:
    Meloti: Vi valde att berätta för i princip alla så fort vi själva visste något. Nu har vi inte så stort umgänge så det var lätt gjort.Större delen av min familj som bor långt bort fick dock reda på det i v.10 vid en familjesammankomst. Vi resornerade nog så att vi behövde allas stöd OM nu något gick åt skogen. Alla vet oxå om HUR bebisen kommit till. 

Ja man har ju sett hjärtat fungera det är ju posetivt, sen vet man ju aldrig men som sagt de kan ju hända något efter vecka 2 oxå.. Vi ska oxå vara öppna med hur den lill* blev till för jag är så farcinerad (stavning) över att det fungerar!och även peppa andra att söka som är oroliga.
    Vi väntar ju som sagt barn inte missfall;)

Kram  
  • Meloti
    HaBaNiTa skrev 2011-07-12 13:53:26 följande:
    Pratade med en BM på gyn nyss och hon sa att eftersom jag inte har ont eller inte blödit något mer än den där timmen i sön så ska jag inte vara orolig för missfall. Att det är jätte vanligt att man blöder så här i tidig graviditet. Att jag fortfarande ska se mig själv som gravid och ännu mer eftersom jag fortfarande känner symtom. Vågar jag hoppas?!?!?!

Jag hade som du, i vecka 6 en blödning!världen rasade.. de enda dom kunde se på UL var att fosterhinnan var fin och hade bra form. 2 veckor senare slog hjärtat på bebben.

Förstår hur du känner men försök ha hoppet!!!

Massa kramar till dig   
  • Meloti

Hallå... hoppas sommaren varit bra! Hur går det med alla?själv går jag in i vecka 15 nu Kram

• Meloti

Jaha nej på onsdag går jag in i veck 15 ;)

skönt att du mår bättre, jag har varit så trött hela semestern, vi har inte fått något vettigt gjort..men nu har illamående och trötthet vänt ;) nu känns det ingen ting haha  

• Meloti

haha ;)

Man tror knappt att det är sant än!men som du säger det syns väl och vi har berättat..så slipper alla tissla och tassla om min stackars mage;) Vi ska på det om 6 sep!Jag vet inte alltså vran barnmorska varnade oss lite för att hålla på med sånt där då bebben tydligen tar en del stryk av RUL och allt så jag vet inte, vi har en disskution än  ni då? 

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI