• Aurora1979

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

villsågärna: man vill ju som sagt så gärna att det ska lyckas så man letar efter symptom hela tiden... och tiden går så långsamt! Ibland känns det bra och ibland känns det helt kört. En riktig bergodalbana det här... :/

• Aurora1979

phillie: 100% säker är jag ju förstås inte men jag blöder precis som jag brukar när jag har mens. :/ Ska testa i morgon tänkte jag.

• Aurora1979

Phillie: Läste i din blogg om ditt besök idag. Hua... Men bra med många ägg då borde du iaf få ett gäng finfina i frysen oxå. =) Är alltid bra till syskonförsök. :)

Vi ruvar oxå i 18 dagar. Fast man brukar väl kunna testa på RD 12, det är då mensen brukar komma... om man är regelbunden dvs. Jag har RD12 idag. Mensen kom som sagt redan i lördags kväll och idag testade jag minus så det är definitivt kört för min del. Får ringa kliniken någon dag i veckan antar jag. :/ Lycka till ni andra!

Villsågärna: Jag antar att du tar progesteron i någon form?? I så fall ger dem många biverkningar... tyvärr. Så man har aldrig koll på om det är biverkningar eller gravsymptom. Det är hemskt att ruva... fast ändå så härligt?!

• Aurora1979

Har slutat blöda och jag har ringt SU och bokat in FET 2. Ska börja ÄL-testa 16 februari. Så blir antagligen insättning i början av v. 8,

• Aurora1979

Phillie: Skönt att du har ditt ÄP överstökat och att det gick utan större problem iaf! Det ÄR obehagligt värre. Jag fick inget stesolid eller annat inför ÄP!? Men skönt att du fick det om du kände dig hjälpt utav det! =) Bra att du blir bortskämd av mannen din nu oxå. Ska hålla tummarna för att det blir många fina befruktade embryon till er!

Anlijoos: Toppen att mötet kändes bra och att ni snart får komma igång!! =)

Undrar om jag har väldigt hög smärttröskel eller nåt eftersom jag inte tyckte att ÄP eller äggledarspolning gjorde speciellt ont alls?!? Var ruskigt nervös och rädd inför båda ingreppen men efteråt tyckte jag att jag oroat mig i onödan. Det är helt klart olika från person till person hur man upplever smärtan inför dessa ingrepp och även olika smärtlindring antar jag. Kan ju vara så att jag fick mer smärtlindring på ÄP än t ex Phille? Fast BM/sköterskan pytsade i mig lite i taget bara eftersom jag tidigare reagerat dåligt på just morfin.

• Aurora1979

habanita: ja säg helt klart till innan ÄP!! Ingen aning om det var ketogan eller inte men "better safe than sorry".

anlijoos: nä ta en sak i taget... enklast så! :)

• Aurora1979

anlijoos: ja min man har ju inga spermier alls... eller ja dem håller sig i en av testiklarna och vill/kan inte ta sig ut. Men jag satte dock min man på en kur av zink och folsyra inför hans biopsi o min ÄP... för att eventuellt hjälpa de stackars spermierna som fanns lite på vägen... Har dock ingen aning om det gjort någon nytta.

• Aurora1979

kalimero: Det är trist om läkarna endast skyller på äggen... varför skulle inte spermiernas kvalité vara avgörande faktorn... Bryr mig ju inte om vems felet är bara man får ett barn någon gång! :/ Jag hoppas ju att det tar sig trots mannens få och vissa halvkassa spermier. Har aldrig hört någon kommentar om mina ägg... förutom att det är bra att jag har pcoliknande äggstockar nu när vi ändå får göra IVF/ICSI (har hört att äggen ofta är av bra kvalité då?!?). Av mannens spermier var visst 50% missbildade på ngt sätt och 50% friska. Iaf var det så vår genetiker sa... någon på IVF har aldrig sagt ngt om kvalitén på spermierna. I och med att de dessutom plockas ut kirurgiskt så handlar det heller inte om några miljoner i antal... jaja den som lever får se.

• Aurora1979

villsågärna: åh gud vad skogstokig jag hade blivit om dem hade skrivit remissen till fel ställe!! Men tur i oturen då att ni körde privat på en gång och att det gick vägen! =)

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI