• phillie12

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Åh, jag kunde inte ta bort fetstilen från mig, så nästa person får gärna göra det! :) Trevlig helg allihopa! Kram! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Ojojoj, vad spännande med ÄP! 
    Jag kommer också vara sjuuukt nervös! :) Ho ho ho!
    Spännande Aurora, men det är ju ändå ett tag kvar till testdag!  Bra med listan så vi kan hålla koll! 

Just det! Får man ont av sprutorna? Hehe, konstig fråga kanske men jag har tänkt att jag har inbillat mig för jag har känt sån jäkla aktivitet i äggstockarna REDAN! Kan det vara så?
    Tycker inte jag har fått någon ordning på sprutorna heller, det är luftbubblor i som inte går bort plus att det alltid sitter en droppe på nålen när jag drar ut den... Ska det vara så?  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Grattis till skörden Villsågärna! 
    Men usch vad hemskt att det gjorde så ont! Ska ni prata med labbet imorgon eller?
    Hur bedömer de spermierna inför ICSI?  

Anljoos, då är du snart igång! Roligt!!!

Just det, fick panik-ta orgalutranet imorse eftersom RMC har skrivit fel i mina papper.  Idag är stimuleringsdag 5, cykeldag 6 och jag hade fattat det som att jag skulle ta orgalutran ikväll, men de menade på att det var igår... Så jag fick ta det imorse, sen ska jag ta det vid lunch imorgon och så ska vi skjuta det mot kvällen osv sen. Hoppas det inte gjorde något. Får se vad RMC säger på VUL:et på onsdag, jag tror fortf att det är jag som hade rätt, dvs att jag skulle tagit det ikväll egentligen, hur har ni gjort?

• phillie12

Nu är inte min blogg löseordsskyddad längre! 

• phillie12

Oj! Det har jag nog inte förklarat på bloggen heller, kanske dumt! Men det orkar jag inte skriva om nu... :)
    Det är iaf det hormonet som ska förhindra spontan ÄL. Men man kanske bara tar de sprutorna om man gör korta? Hur gör man med långa?  

• phillie12

Hej alla! 
    Först och främst: GRATTIS villsågärna till toppembryot!!! Så himla fint! Hur länge var det odlat?
    Nu har ni ju båda två mååånga och låååånga dagar framför er! Jag håller tummarna för er ruvare! :) 

Hur och när odlar de egentligen till blastocyster?

Idag var vi på första VUL, fick ta blodprov också för de blev lite oroliga att jag skulle bli överstimulerad. Hade 9 äggblåsor på vänster sida och 3 på högersidan. De ringde innan och sa att det var lugnt så jag fortsätter med samma dos till söndag, sen vul på måndag och ÄP onsdag-fredag nästa vecka!
    Har sån sjuuuuuuk värk i äggstockarna nu, särskilt efter att ha fått det bekräftat att det är trångt där inne nu. ;)

• phillie12

Ja alltså, varför förvarnar de inte om det?! Det var typ det enda jag INTE visste om IVF - att man blir svullen som en ballong och får apont, inte av sprutorna utan av själva äggstockarna... Jaja... Det är bara att bita ihop! 

Snart är du igång också anljoos!!!

Kram på er allihop och ha en mysig helg! 

• phillie12

Hejhej! Gillar inte när jag bara hinner göra korta inlägg och inte hinner kommentera på vad alla skrivit, men så kan det vara ibland! :) 
    Jag ska på VUL på måndag igen, då kommer domen! 

Kram på er!  

• phillie12

Å neeej Aurora79! Fyyy faaaan! Och fyyy faaan för att få mens med folk hemma när man bara vill vara ledsen! Rynkar på näsan
    Usch och fy och skit också! Ta hand om er! Stooooor kram!

• phillie12

Hoho! Jag skriver alltid ner alla mina frågor inför besöken på en lapp, annars glömmer jag! Just nu har jag samlat fyra frågor på lappen inför imorgon! 

Men är du verkligen säker på att det är kört Aurora79? 

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI