• Skrollansmamma

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Aurora1979 skrev 2011-01-31 16:45:01 följande:
    villsågärna: Grattis till din äggskörd! Skönt att det är över nu iaf... nu kan du inte göra så mycket mer, bara vääänta! ;) Trist att du tyckte det gjorde ont! :(
    Näe precis nu har vi gjort det vi kan göra, nu är det bara att förlita sig på att labbet gör ditt yttersta :)

Ja, jag tycker nog dom kunde varit lite mer generösa med smärtlindringen.. Vi bad om om mer men det var svårt. Jag är inte särkilt smärtkänslig annars men detta gjorde verkligen ont.

Hur känns det för dig? Några symtom?
  • Skrollansmamma
    Jag vankar jag av och an och är så himla nervös hur det skall gå för mina ägg, min största rädsla just nu är att de inte ska lyckas befrukta ett enda :( Vi har fått tid för återinförande i morgon om det finns något att stoppa tillbaka vill säga, Usch jag tycker det är så sjukt jobbigt att vänta!

Det är så skönt att dom skördat äggen, mår så himla mycket bättre nu, var så less på att gå runt med svullen, spänd och öm mage. Känner mig nästan som mig själv igen nu.

Kram på er!
  • Skrollansmamma

Då var man ruvare då! Har fått ttillbaka ett rolls royce embryo enligt labpersonalen. Känns helt sjukt!
    Själva återinförandet gick smidig och snabbt och gjorde inte särskilt ont, mer än att man redan är lite öm efter ÄP.

Nu är det bara att ruva på, testdag 17:e...

Kram

• Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-02-02 16:05:46 följande:
    villsågärna: whohoooo!!  Jättegrattis till Rolls royce-embryot! =) Fick du ngt till frysen?
    TACK!!
    Nope inget till frysen, vi fick fem berfruktade som delade sig bra, men endast ett av dem fem var tip top och det fick jag ju såklart. De sa att de andra fyra var goda nog att föra tillbaka i mig men inte att frysas. Men jag är supernöjd!

Hur går det med ruvandet för dig?
  • Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-02-02 17:00:15 följande:
    Villsågärna: Det var ju synd att det inte blev något till frysen (för syskonförsök så klart, för du kommer bli gravid på detta Rolls Royce embryo!).

Jodå mitt ruvande går bra om än väldit långsamt. Plåsamt långsamt! :/ Inbillar mig att jag har väldigt svag mensvärkliknande molande... vilket jag normalt sett aldrig har så det skulle ju kunna vara ett grav.-tecken, men vågar inte hoppas alltför mycket på det. Sen är mitt humör inte att leka med just nu haha... men det kan ju oxå bara vara vanlig PMS.
    ja visst ska vi lyckas nu!!

Håller tummarna för att det är grav-tecken du upplever!! Förstår att tiden går långsamt...

Kram
  • Skrollansmamma
    phillie12 skrev 2011-02-02 17:31:54 följande:
    Hej alla! 
    Först och främst: GRATTIS villsågärna till toppembryot!!! Så himla fint! Hur länge var det odlat?
    Nu har ni ju båda två mååånga och låååånga dagar framför er! Jag håller tummarna för er ruvare! :) 

Hur och när odlar de egentligen till blastocyster?

Idag var vi på första VUL, fick ta blodprov också för de blev lite oroliga att jag skulle bli överstimulerad. Hade 9 äggblåsor på vänster sida och 3 på högersidan. De ringde innan och sa att det var lugnt så jag fortsätter med samma dos till söndag, sen vul på måndag och ÄP onsdag-fredag nästa vecka!
    Har sån sjuuuuuuk värk i äggstockarna nu, särskilt efter att ha fått det bekräftat att det är trångt där inne nu. ;)
    Tack!! Det känns så himla skönt tycker jag!! Jag är så glad att vi tagit oss ända hit! Nu är det som sagt bara att vänta o vänta...

Jag kan inget om blastocyster tyvärr. Det är ju kanon med 9 + 3! Jag hade femton äggblåsor totalt, så jag vet hur det känns. Jag var som en ballong och hade riktigt ont för ÄP!!

Håller tummarna för dig!!
  • Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-02-06 00:39:22 följande:
    Tyvärr var det inte min tur nu heller. Fick mens nu ikväll... mitt under en middagsbjudning med hela min svärfamilj. Fick gå och hålla in med tårarna hela kvällen .Fy fan!
    Sänder dig stora varma styrkekramar. Det finns inget man kan säga förutom jag tänker på dig!
  • Skrollansmamma

Jag är lite deppig idag, känner INGETING idag. Inte ens lite knip i magen :( Jag vet inte när man ska känna av detta, borde kanske se det som ett gott tecken att jag läkt efter ÄP?

Vad jag tycker är konstigt är att OM det vore så att det var störst chans att lyckas om man odlar alla ägg till dag 5-6 så borde man ju alltid göra det? Vår klinik har möjligheten och det tror jag de flesta har. Jag tycker det vore konstigt att inte optimera ett resultat i alla lägen oavsett om det är första eller sjunde försöket.

Sedan förstår jag att det är bättre att odla längre om de ska frysas och sedan tinas.

Vet ni vilken dag man ska börja känna av något om nu embrot fäster?

• Skrollansmamma
    anmaelli skrev 2011-02-06 15:55:47 följande:
    Det finns säkert någon anledning till varför de inte odlar alla ägg till dag 5-6, kanske måste äggen vara av en visst kvalitet och det inte är så vanliigt att de är tillräckligt bra?

Jag vet inget om vilken dag man ska känna av något... men är också nyfiken att få veta till man själv är där :)
    Mm kanske, men ägget vi fick tillbaka hade toppenkvalitet sa de på lab. De odlades bara tre dagar. De sa att de hade varit klart dugligt att frysas in om vi hade haft fler lika bra. De andra befruktade höll dock inte måttet för frysning.

Jag kan inte förstå varför de väljer att odla vissa längre och andra kortare. Jag har hört att de odlar längre på de ägg de är tveksamma om dock. Usch jag tycker det är så rörigt...
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI