• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Åh, vad kul att i är 3 som ligger så lika och kan följas åt och heja på varandra!

Stort lycka till habanita, massadillan och jazmine25! Denna gången ska ni få era plus, punkt slut. 

• anmaelli

Jag har tyvärr ingen aning habanita, men härligt att ni är pågång!!

Jag har varit på RUL idag och vi väntar en liten kille! Allt såg helt perfekt ut och han växer bra för han är 3 dagar större än han "borde" med tanke på när han blev till :)
    Så underbart.

Kram till er alla som kämpar! 

• anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-08-30 20:33:12 följande:
    Åååå va mysigt gumman. Roligt att ni fick veta kön och att allt såg bra ut Vilken vecka är du i nu?? Grattis till lilla pojken
    Tack :) Jag är på 18+6 idag så snart halvvägs, så overkligt!!

Jag ska hålla tummarna att vi får fler plus här i tråden inom kort!
    Stort lycka till. kram!! 
  • anmaelli
    Maryhe skrev 2011-08-31 18:28:42 följande:
    De har ringt från kliniken,mina provsvar har kommit från idag (tar prover varannan dag) och jag är överstimulerad. Blir ingen ovitrelle inatt  utan istället Decapeptyl. och efter ÄP ska jag ta Gonasi HP 2000. Tyckte att jag inte mådde het hundra idag, jättesvullen och huvudvärk,
    Usch, överstimulering är inte att leka med!! Jag blev överstimulerad, men det var inget jag märkte av förrän en vecka efter insättningen. Var inlagd i en vecka med dropp och kräkningar. De fick tömma mig på 9 liter vätska ur magen (tror jag det var). Hoppas verkligen du slipper!!! Sen var jag sjukskriven i ytterligare 5 veckor.

Men i mitt fall var det värt det för nu är jag gravid med en liten pojk som beräknas komma 21 januari :)
    Hoppas du blir gravid också!! 
  • anmaelli
    Maryhe skrev 2011-09-03 10:42:22 följande:
    Grattis! De sa att chanserna för graviditet ökar vid överstimulering. Min kusin blev gravid med tvillingar vid ÖS, men tyvärr förlorade hon dem runt vecka 23. Inte pga ös utan andra orsaker. 
    Hoppas att det inte blir värre för mig nu. De har satt in förebyggande mediciner. Vet att min kusin också blev jättedplig efter ET och fick tömmas på vätska. 
    Ja, så är det nog, risken är ju bara att de inte vågar sätta in några ägg när man är överstimulerad, men det hoppas jag att du slipper vara med om! För du hade inte haft ET än va?

Usch vad hemskt att förlora sin bebis i vecka 23, vad var anledningen? Jag är inte jätteorolig längre, men man hoppas ju att det ska gå hela vägen nu när man faktiskt börjat tro på att det är på riktigt :)

Håller tummarna för att du slipper bli sjuk och bli gravid istället.
  • anmaelli
    Maryhe skrev 2011-09-03 11:01:42 följande:
    Egentligen hittade de inga fel. De sa att en ivf graviditet är en risk i sig, och tvilling garviditet ger ytterliggare risk. Flickan dog i vecka 22 och förlossningaen startade i vecka 23+3. De trodde att de skulle kunna rädda pjken men han dog under värkarbetet. Detta hände förra våren. Nu är hon gravid igen i vecka 7 på naturlig väg faktsikt.
    Ahh, hon väntade tvillingar. Skönt att hon är gravid igen! :) Min graviditet började faktiskt också med två små, men den ena dog väldigt tidigt. Det är tydligen väldigt vanligt att det är två från början (om man sätter in två embryon) men att det ena "försvinner"... Det var inget vi sörjde utan är så väldigt tacksamma för att få ett barn.  
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-09-04 17:48:37 följande:
    Mindre än 18 Tim kvar tills jag är ruvare igen ja om allt går som det ska så att säga och blastisen klarar av upptiningen. Vem vet det kanske blir två håll tummarna för mig tjejer!
    Stort lycka till!! :) Håller tummarna som vanligt!!

kram 
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-09-06 09:09:04 följande:
    Nu är en tid bokad. jag ska in kl 14:30 på Torsdag. Hade nog lite flyt då dom verkar var fullbokade men dom lyckades klämma in mig i alla fall. Fy vad jag längtar till att få ruva och hoppas jag får plus och inte minus. Jag hoppas också om jag plussar att jag får gå hela 9 månader denna gång.
    Lycka till! :) Denna gången lyckas du!
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-09-06 18:07:21 följande:
    Tackar. Hur går det för dig nu?
    Tack det går bra, är gravid och är nu halvvägs så det verkar faktiskt som att kanske kanske kommer det en liten kille i januari, även om jag knappt vågar tro på det fastän jag sett den lille flera gånger nu!! :) 
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-09-07 19:18:48 följande:
    Vad härligt och grattis.
    Tack, hoppas SÅ att ni andra här inne får era plus snart!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI