Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
åhh lycka till Aurora79 du ska se att det blir ett fint fiiint om ca 2 veckor, kram
åhh lycka till Aurora79 du ska se att det blir ett fint fiiint om ca 2 veckor, kram
phillie ser att du är online ;) när ska du få gå på VUL igen??? kram
Neeeeej fy jag beklagar verkligen Aurora. Hoppas ni nu kan o orkar ta hand om varandra! Usch vad jobbigt att hålla in med tårarna, för det första man vill är ju att gråta ut!!! Hoppas ni snabbt kan ta igen er och därmed ta nya tag!!! Tröstkramar till dig/er
Ok försök att släppna av nu och rå om varandra så gott ni kan och orkar. Tänker på er och hoppas ni snart får komma igång med allt igen! Kram o hoppas du/ni får sova något inatt
Aurora Glöm inte att sörja så mycket ni känner för och vill, gråt ut och prata mycket med varandra så att ni kan lämna det bakom er och gå vidare! Ventilera alla era känslor så ska ni se att ni kommer ut hela ur detta och bli starkare inför nästa försök! Kram igen och försök o sova
en fråga är det ketogan ni fått eller ren morfin??? för jag vet att jag inte tål ketogan så kanske måste säga detta till sjukhuset innan ÄP.
En fråga till alla er som har gjort IVF förr eller gör det nu som har eller använder pregnyl som sista spruta! Ska det bara bara ampuller i paketet!?!? Jag ser ingen kanyl/spruta någonstans!!! Ska det vara så eller har de glömt den delen? Har något svagt minne av att de på sjukhuset sa att de ger mig sista kanylsprutan när jag är där och börjar närma mig dessa dagar inför pregnylen! Någon som vet?
anlijoos: jag frågade faktiskt kliniken idag angående detta då jag var o hämtade ut mer puregon och orgalutran idag och tjejen på Apoteket sa att orgalutranen endast ska vara i rumstemperatur! Blev fundersam då kliniken första gången sa att jag skulle stoppa allt i kylen och att när jag sedan började använda första ampulen av puregonet så kunde man ha det i rumstemperatur. Idag sa kliniken iallafall att puregonet måste vara i kylskåp fram tills man börjar använda ampulen, alltså när den ligger i pennan så kan den vara i rumstemperatur inte annars! Angånde orgalutranen om någon undrar så ska den vara i rumstemperatur hela tiden! Pregnylen måste vara i kylskåp och även vagitorierna! Vagitorierna kan man ta ut på morgonen, dem man ska använda under dagen resten ska vara kvar i kylskåp annars finns det risk att de smälter! Om du ska vara bortrest så kan du ju ha pennan med ampulen i i rumstemperatur då du endast ska spruta en gång om dagen (kvällen) hoppas du blev klokare av min krångliga förklaring lycka till nu för här ska vi alla plussa